in ,

ლოგოს მოდიფიკაცია და ჯილდოს ახალი დიზაინი – პრემია „საბა“ ფრანკფურტის წიგნის ბაზრობაზე

10-14 ოქტომბერს, ფრანკფურტის წიგნის ბაზრობაზე საქართველო საპატიო სტუმრის სტატუსით წარდგება და ქვეყნის ისტორიას ანბანის მიხედვით მოჰყვება. 12 ოქტომბერს კი, ლიტერატურული პრემია საბას“ რიგით მეთექვსმეტე დაჯილდოების ცერემონია ფრანკფურტის მერიის ისტორიული შენობის დარბაზში Kaisersaal – „იმპერატორების დარბაზი“ გაიმართება.
იქ, სადაც რომის იმპერიის ყველა იმპერატორის პორტრეტების უნიკალური და განუმეორებელი კოლექცია ინახება. ქართველ მაყურებელს შესაძლებლობა ექნება, 22:30-ზე დაჯილდოების ცერემონიას თვალი ადევნოს ტელეკომპანია TV პირველის პირდაპირ ეთერში, ასევე, თიბისისა და „საბას“ ფეისბუკის გვერდებზე.

BOG
BOG

წელს, გამარჯვებულები 10 სხვადასხვა ნომინაციაში გამოვლინდება, მათგან 6 ნომინაციის ფინალისტების ვინაობა უკვე ცნობილია. დარჩენილი 4 ნომინაციის ფინალისტების სახელები და გვარები, ქართული წიგნის ეროვნულ ცენტრთან პარტნიორობით, უშუალოდ, დაჯილდოებაზე გახდება ცნობილი.

 

ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ „საბა“ საქართველოს ფარგლებს გარეთ გადის და ორმაგი ზეიმის მომსწრე ხდება, როგორიცაა: საქართველოს წარდგენა მსოფლიო ლიტერატურულ ასპარეზზე და კიდევ ერთი წლის ლიტერატურული მოსავლის შეფასება. ასევე, მნიშვნელოვანია, რომ ცერემონიას უცხოური გამომცემლობების წარმომადგენლები დაესწრებიან. ასეთი საპატიო სტუმრების მოწვევა ემსახურება კონკრეტულ მიზანს – ქართული წიგნის პოპულარიზაციას. ამ ნაბიჯით ჩვენ გვსურს, რომ მათში თანამედროვე ქართული ლიტერატურის მიმართ ინტერესი კიდევ უფრო გავზარდოთ და ხელი შევუწყოთ, რაც შეიძლება მეტი ახალი ტექსტის გამოცემას უცხოური გამომცემლობების მიერ, – ამბობს „საბას“ დირექტორი, ირინა ჯავახაძე.
წელს, „საბას“ ჯილდოს დიზაინიც შეიცვალა, ასევე, აუცილებელი იყო ლოგოს მოდიფიკაციაც – თუმცა, კარდინალური, მასშტაბური ცვლილებები არ იყო საჭირო – მინიმალური ჩარევითა და ძველი სიმბოლიკის შენარჩუნებით, ლოგოს დიზაინი თანამედროვე სტანდარტების შესაბამისად უნდა განახლებულიყო და გამარტივებულიყო. 
ლოგო უნდა გამხდარიყო უფრო თანამედროვე და ციფრული, თანაც ადვილად ინტეგრირებადი ინტერნეტის სივრცეში, მობილურ აპლიკაციასა და ვებგვერდზე. ამასთანავე, მნიშვნელოვანი იყო „მემკვიდრეობის“ თემა. „საბას“ ხომ თექვსმეტწლიანი ისტორია აქვს. საზოგადოების ცნობიერებაში დაჯილდოების პრემიის სიმბოლურ გამოსახულებასთან – ბუმბულთან ასოცირდება, – თიბისი ბანკის დიზაინერი, სოფო კვანტალიანი. 
როგორც „საბას“ დირექტორი, ირინა ჯავახაძე მარკეტერთან საუბრისას აღნიშნავს, „ელექტრონული წიგნების სახლის „საბა“ 5 წლის თავზე, არსებული ცნობადობის გათვალისწინებით, შესაძლებელი გახდა ლოგოს ტიპოგრაფიული ნაწილის შემცირებაც, შესაბამისად, დარჩა მხოლოდ დასახელება „საბა“ – ელექტრონული წიგნების სახლის მითითების გარეშე.„საბას“ მე-16 საზეიმო დაჯილდოების ფრანკფურტში გამართვამდე თიბისი პარტნიორთა საბჭოს ქმნის, რომელსაც მისი ერთ-ერთი დამფუძნებელი, მამუკა ხაზარაძე უხელმძღვანელებს. საბჭოს მიზანია, ხელი შეუწყოს ქვეყანაში ლიტერატურული სფეროს განვითარებას და ინტელექტუალური და ინსტიტუციონალური რესურსებით გააძლიეროს „საბა“ იმისათვის, რომ უფრო სახალხო გახდეს. საბჭოს შემადგენლობაში შემდეგი ინსტიტუციებია:
• საქართველოს პარლამენტის ეროვნული ბიბლიოთეკა;
• ქართული წიგნის ეროვნული ცენტრი;
• საქართველოს ეროვნული მუზეუმი;
• ქართული ლიტერატურის სახელმწიფო მუზეუმი;
• ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი;

• ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი;

„საბა“ სოციალურ და საგანმანათლებლო პროექტიებთან ერთად, როგორებიცაა: „ქალაქი ბიბლიოთეკა“ (უფასო ელექტრონული წიგნები მწერლების სახელობის ქუჩებსა და ქალაქის სკვერებში თბილისში, ქუთაისსა და რუსთავში – ერთგვარ, ღია ბიბლიოთეკად იქცა), „იკითხე მთაში“ – ხმოვანი წიგნების პირველი ქართული აპლიკაცია, რომლის საშუალებითაც 350-ზე მეტი ხმოვანი წიგნი უფასოდ გადაეცემა უსინათლო ან მცირედმხედველ მომხმარებლებს, უფასო ელექტრონული ბიბლიოთეკა თბილისის მეტროში და სხვა, აპირებს, რომ სააგენტო „ლივინგსტონის დახმარებით, მკითხველებს ახალ აპლიკაცია შესთავაზოს. 

ფრანკფურტის წიგნის ბაზრობა ერთ-ერთი ყველაზე დიდი მოვლენაა კულტურის სფეროში, სადაც ავტორები და გამომცემლები წარადგენენ მათ მიერ გამოცემულ წიგნებს, უზიარებენ ერთმანეთს შთაბეჭდილებებს, ყიდიან და ყიდულობენ თარგმნისა და გამოცემის უფლებას. გარდა ამისა, ფრანკფურტის წიგნის ბაზრობა უცხო კულტურის გაცნობისა და მასთან დაახლოებისთვის საუკეთესო ადგილია.

ცნობილი მსახიობები შეურაცხმყოფელი მეტსახელებით! – კამპანია #DefyTheName ბულინგის წინააღმდეგ

აჭარისა და ბათუმის ბრენდის ახალი იდენტობა – ოთხსეზონიანი ტურისტული რეგიონი საქართველოში!