11
May
2015

მეორე მსოფლიო ომის პოსტერები და კრეატივი

11 May 2015

Elit Electronics


მეორე მსოფლიო ომის დროს ბრენდები საომარ მდგომარეობასთან მორგებას ცდილობდნენ და იმდროინდელი კრეატივი მთლიანად ომის თემაზე იყო აწყობილი, იქნებოდა ეს სტომატოლოგიური მომსახურეობა, სიგარეტის რეკლამა, თუ კოსმეტიკა.

შეიძლება ითქვას ომმა თავისი წვლილი შეიტანა ევროპის და ამერიკის სარეკლამო ინდუსტრიის განვითარებაში. მიუხედავად იმისა, რომ ეკონომიკური მდგომარეობა მუდმივ ცვლილებას განიცდიდა სარეკლამო სფეროს ეს არ შეხებია, მეტიც პოსტერების ბეჭდვა უფრო აქტიურად მიმდინარეობდა, რადგან ხალხს პროპაგადნა ესაჭიროებოდა. სწორედ მეორე მსოფლიო ომის დროს მოხერხდა ვაშინგტონის დარწმუნება იმაში, რომ სახელმწიფო ხაზინის მაგივრად ფული რეკლამაში ჩაედოთ, მაგრამ რუზველტის რეკლამასთან დამოკიდებულება მაინც მერყევი რჩებოდა.

შემეცნებითმა პორტალმა Calvin-მა გერმანიის არქივიდან პროპაგანდისტული პოსტერები აღმოაჩინა, რომელიც მეორე მსოფლიო ომის დროს იბეჭდებოდა. მეორე მსოფლიო ომის დროს ნაცისტური პოსტერები მხოლოდ და მხოლოდ ლოზუნგებით და მოწოდებებით იყო სავსე. მათ სხვა დანიშნულება არც ჰქონდათ, გარდა მოწოდებისა დაეპყროთ ევროპა, ამერიკა და მთელი სამყარო.

გერმანული თვითმფრინავის Focke-Wulf-ის პოსტერი

ad1t

 

Ford-ის რეკლამა                                                                                                    

ad2t

სტომატოლოგიური მომსახურეობის პოსტერი

   ad3t

 

Kunststoff-Chemie პოსტერი

ad4t

სატვირთო ავტომობილის  Borgward-ის რეკლამა

ad5t

 

 

ფოტოაღჭურვილობა Hauff-ის რეკლამა

ad6t

 

 

ვენური ტანსაცმლის რეკლამა

ad7t

ფეხების მოვლის საშუალების Efasit-ის პოსტერი

ad8t

კონიაკის  Dujardin-ის პოსტერი

იდენტური ხდებოდა ანტინაცისტურ პოსტერებზეც. პირველ შემთხვევაში თუ ნაციზმის პროპაგანდა იყო, ანტინაცისტები მათ საწინააღმდეგო ლოზუნგებით და ტექსტებით დატვირთულ პოსტერებს აკეთებდნენ.

Western-ის ტყვიების სარეკლამო პოსტერი

western

გრეიფრუტის წვენის რეკლამა

florida

Cadillac-ის პოსტერი

cadillac

Shell-ის პოსტერი

shell

Vinco-ს ტექნიკის რეკლამა

vinco

Sieberling-ის კუბოების რეკლამა

seiberling-1

Camel-ის პოსტერი

camel

განხილვა