13
Jun
2019

PUMA კალათბურთის „დიდ სცენაზე“ ბრუნდება – ბრენდის ახალი სტრატეგია

13 Jun 2019

PUMA, ახალი სტრატეგიით, კალათბურთის საერთაშორისო ბაზარზე დაბრუნებას აპირებს. როგორც ექსპერტები ამბობენ, კომპანიამ სწორი დრო შეარჩია ასეთი  განაცხადის გასაკეთებლად და სპორტის ამ სახეობაში კონკურენტუნარიან ბრენდად წარმოსაჩენად.

NBA- ვარსკვლავი DeMarcus Cousins. Photo Credit: Lachlan Cunningham/Getty Images

რაც შეეხება მონაცემებს, ამერიკული მედიის ცნობით, ბოლო პერიოდში, PUMA-ს გაყიდვების მაჩვენებელი მნიშვნელოვნად გაიზარდა ჩინეთსა და ახლო აღმოსავლეთში, აშშ-ში კი საერთოდ გაორმაგდა. Cowen Equity Research-ის ექსპერტები თვლიან, რომ ბრენდის ასეთი წარმატება ბოლო ორი მოდელის, Clyde Court-სა და Uproar Charlotte-ის დამსახურებაა.

ამ პირობებშიც კი, PUMA-ს ძალიან დიდი გზის გავლა მოუწევს. NPD-ის წარმომადგენლის, მეთ პოუელის ინფორმაციით, ამჟამად, ბრენდს, კალათბურთის ბაზრის მხოლოდ 1% უკავია.

მოდელი: Clyde Court, Photo Credit: stockx.com

ამ სეგმენტის ხელახლა ათვისება კომპანიამ 2018 წელს დაიწყო, როცა NBA-ს ორ მოთამაშესთან [Deandre Ayton, DeMarcus Cousins] გააფორმა კონტრაქტი. გარდა ამისა, ძველი დიდების დასაბრუნებლად, ბრენდმა სამუდამო ხელშეკრულება დადო NBA-ს ვარსკვლავთან [Walt “Clyde” Frazier], რომელიც, სხვათა შორის, 1970-იან წლებში ბრენდის პირველი სახე იყო.

1970-იან წლებამდე, კალათბურთელთა უმეტესობას Converse-სა და Adidas-ის სპორტლი ფეხსაცმელი ეცვა, რომლებსაც, სხავათაშორის, Puma-ს დამფუძნებლის რუდოლფ დასლერის ძმა, ადოლფ დასლერი ქმნიდა. თუმცა, ვითარება მალე შეიცვალა და როცა უოლტ ფრაიზერმა, სათამაშო მოედანზე თუ რეალურ ცხოვრებაში Puma-ს ბოტასები მოირგო, ბრენდმა „კალათბურთის ფეხსაცმლის“ მწარმოებლის სტატუსი დაიმსახურა და ამ ტიტულს 10 წლის  განმავლობაში ინარჩუნებდა. შემდეგ კი დადგა 1980-იანი წლები და NBA-ს ახალმა ვარსკვლავმა მაიკლ ჯორდანმა Nike-თან გააფორმა ხელშეკრულება. კალათბურთელის პოპულარობასთან ერთად, ამერიკული ბრენდის პოპულარობაც იზრდებოდა.

მოდელი: Uproar Charlotte/Photo Credit: solecollector.com

ასე დარჩა Puma „მოედანს“ მიღმა. მართალია, უკან დასაბრუნებლად, ბრენდს, დაახლოებით, 40 წელი დასჭირდა, მაგრამ, ექსპერტები თვლიან, რომ ეს მაინც მოახერხა.

„Puma-ს შემოსავალი, 2018 წელს, $5.2 მილიარდი იყო, 2019 წელს კი მისი გაყიდვების რაოდენობა, კიდევ 15.3%-ით გაიზარდა“.

 

განხილვა