in

როგორ გავუმკლავდეთ კოლეგასთან რთულ კომუნიკაციას

როგორ მოვექცეთ კოლეგას, რომელიც სულ მიგვითითებს, როგორ ვაკეთოთ საქმე? ან ვინმეს, ვისაც ყოველთვის აქვს პასუხი და მიგანიშნებთ, რომ თქვენ რაღაც არ იცით? რა მოვუხერხოთ თანამშრომელს, იმპერატიული ტონით? ასეთ კოლეგასთან ურთიერთობა შეიძლება რთული იყოს და უარყოფითად იმოქმედოს თქვენს რეპუტაციასა და კარიერაზე.

არანაკლებ რთული შეიძლება იყოს, როცა თქვენი თანამშრომელი, რომელმაც ყოველთვის ყველაფერი იცის, მართალია. მაშინაც კი, თუ მათ არგუმენტს აქვს აზრი, მისმა აღიარებამ შეიძლება გაგრძნობინოთ, რომ თქვენ ემორჩილებით მათ ქმედებას ან აძლევთ უფლებას, მომავალში კვლავაც უხეშად მოგექცნენ.

მაშ, როგორ გადაამისამართოთ მათი ქცევას ისე, რომ თავი დაიცვათ მისი უარყოფითი შედეგებისგან და კვლავაც შეიგრძნოთ საკუთარი მთლიანობა? ამ სტატიაში ვისაუბრებთ, თუ რა დგას ხშირად კოლეგის დამთმობი ქმედებების მიღმა და გაგიზიარებთ რამდენიმე შეკითხვაა, რომელიც შეგიძლიათ დაუსვათ საკუთარ თავს.

რატომ იქცევიან ადამიანები ასე?

დავიწყოთ დამამცირებელი ქცევის მიღმა არსებული მოტივაციის აღქმით. რა არის ეს – თავდაცვის მექანიზმი, ცნობიერების ნაკლებობა თუ კომუნიკაციის პრობლემა? ამ საკითხის უკეთ გააზრება პასუხის პოვნაში დაგეხმარებათ.

გასაკვირი არ იქნება, თუ ვიტყვით, რომ მათ ქცევას, სავარაუდოდ, თქვენთან ნაკლებად აქვს საერთო და უფრო მეტად ეხება საკუთარ დაუცველობას ან შიშებს. ეს შეიძლება განსაკუთრებით გამოხატული იყოს, როდესაც ვინმე ახალია ორგანიზაციაში.

კითხვები, რომლებიც უნდა დაუსვათ საკუთარ თავს

სანამ გადაწყვეტთ, როგორ უპასუხოთ ეგოისტურ ქცევას, კიდევ რამდენიმე შეკითხვა უნდა დაუსვათ საკუთარ თავს.

არის მათი თავდაჯერებულობა საფუძვლიანი?

თქვენს მცოდნე კოლეგას შეიძლება ჰქონდეს კარგი საფუძველი, რომ დარწმუნებული იყოს საკუთარ არგუმენტებში. განიხილეთ გამოცდილება ან გამოცდილება, რომელიც მათ მოაქვთ მაგიდასთან. რა არის მათი ძლიერი უნარი? შეესაბამება თუ არა მათი ნდობის დონე მათ ტალანტის დონეს? რეალურად იციან ის, რაც ამტკიცებენ, რომ იციან? შესაძლებელია თუ არა, რომ მათი გადმოცემის უნარი უხეშია, მაგრამ შინაარსი – სწორი? გაითვალისწინეთ, რომ ზოგიერთ ჩვენგანს აღიზიანებს სხვისი თავდაჯერებულობა. იფიქრეთ საკუთარ მგრძნობელობაზე ნდობის მიმართ. იქნებ ისეთ მშობლებთან ერთად გაიზარდეთ, რომლებიც ბევრს საუბრობდნენ თავმდაბლობაზე? არის თუ არა რაიმე – მათი უხეშობის გარდა ან გარდა – რაც მიუღებელია თქვენთვის?

რამდენად გიშლით ხელს მიკერძოებულობა?

ჩვენ ყველას გვაქვს სტერეოტიპები იმის შესახებ, თუ ვინ არის განწყობილი მოწინავე პოზიციების დასაკავებლად. როდესაც ვინმე არ ემთხვევა ჩვენს წარმოსახვას ლიდერობის შესახებ, ვსვამთ კითხვას, გამართლებულია თუ არა მათი ნდობა. თუ ფიქრობთ, რომ თქვენი თანამშრომელი იქცევა „ზედმეტად დიდად თავისი მოცემულობისთვის“, იფიქრეთ იმაზე, თქვენი სტერეოტიპი რამდენად უწყობს ხელს ამ ყველაფერს. ზოგჯერ ჩვენ ლიდერებთან დაკავშირებით მცდარი შეხედულებები გვაქვს და მიკერძოებულები ვართ დასკვნებში.

რამდენად გიშლით ხელს კულტურული სხვაობა?

ზოგიერთი კულტურა აფასებს პირდაპირობასა და სიცხადეს, ზოგმა კი შეიძლება უპირატესობა მიანიჭოს არაპირდაპირ კომუნიკაციას. პირდაპირი კომენტარი, რომელიც შეიძლება კარგად იყოს მიღებული ერთ კულტურაში, შეიძლება ჩაითვალოს დამამცირებლად მეორეში. მნიშვნელოვანია იცოდეთ ეს განსხვავებები, რათა თავიდან აიცილოთ გაუგებრობები და არასწორი ინტერპრეტაციები.

სამწუხაროდ, არ არსებობს ერთი სწორი პასუხი ან დადასტურებული გზა, რომელსაც შეგიძლიათ მიჰყვეთ, რათა აიძულოთ თქვენი კოლეგა შეცვალოს ტონი ან შეწყვიტოს კონკრეტული მოქმედება. ის, თუ რა იმუშავებს დამოკიდებულია კონტექსტზე: ვინ ხარ შენ, ვინ არის ის ადამიანი, როგორია შენი ურთიერთობის ბუნება, შენი სამუშაო ადგილის ნორმები და კულტურა და ა.შ.

გარემოება ბევრად უფრო მართვადი იქნება, თუ დაიწყებთ ორი ან სამი იდეის მოფიქრებით, რომელთა გამოცდა გსურთ. ხშირად, მცირე მოქმედებებმა შეიძლება დიდი გავლენა მოახდინოს. ასე რომ, შეიმუშავეთ ექსპერიმენტი: განსაზღვრეთ, რას გააკეთებთ განსხვავებულად, დანიშნეთ დრო, რომლის განმავლობაშიც ცდით თქვენს მიდგომას და ნახეთ შედეგები. შემდეგ მოაწყვეთ სხვა ექსპერიმენტი და დროთა განმავლობაში შეცვალეთ მიდგომა.

არაა აუცილებელი, რომ ყველა მოსაზრებას გამოეხმაუროთ. აირჩიეთ, რაზე არის აუცილებელი თქვენი მხრიდან პასუხის გაცემა. ასევე, გამიჯნეთ თქვენი ემოციები და მისი ნათქვამი. რაც არ უნდა გაღიზიანებდეთ ვინმეს გადმოცემის მანერა, ის შესაძლოა სულ სხვა გზავნილს მოიცავდა, ვიდრე თქვენ ფიქრობთ. თუ შესაძლებელია, ეცადეთ საერთო ენა იპოვოთ და დაელაპარაკოთ, თქვენი მოსაზრება გაუზიაროთ ან ემპათია გამოამჟღავნოთ.

წყარო: HBR



„ეფლ სითი“ Vision Pro-ს წინასწარი შეკვეთების მეორე ტალღას იწყებს

საქართველომ მსოფლიო თასის ეტაპებს უმასპინძლა – ინტერვიუ დავით თედიაშვილთან