გასაუბრებაზე პოპულარულია კითხვა „რატომ უნდა აგიყვანოთ?“. ეს ჰგავს კითხვას „რატომ გსურთ აქ მუშაობა?“, მაგრამ პერსპექტივის ცვლილება საჭიროებს თქვენი პასუხის ცვლილებასაც, რადგან ნაცვლად იმისა, რომ ისაუბროთ თქვენს იმედებსა და მოლოდინებზე, თქვენ იწყებთ მათი მოლოდინებით. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, საუბრის ეს ნაწილი ეთმობა იმას, რაც არ არის იმდენად თქვენთვის სასარგებლო, რამდენადაც მათთვის.
როგორც ყველა კითხვას, ამასაც აქვს რამდენიმე მიზანი, ზოგი აშკარა და ზოგი ფარული. როდესაც დამქირავებლები სვამენ ამ კითხვას, მათ სურთ:
- გაიგონ, რამდენად კარგად გესმით მათი საბოლოო მიზანი ან მისია
- წარმოიდგინონ, როგორ შეიძლება წვლილი შეიტანოთ ამ საბოლოო მიზანში ან მისიაში
- შეაფასონ თქვენი პოტენციური კულტურული შესაბამისობა კომპანიასთან
- დაინახონ თვისება, რომელიც გამოგარჩევთ სხვა კანდიდატებისგან
დამქირავებლებმა შეიძლება ეს კითხვა სხვაგვარადაც დასვან. მაგალითად, ნაცვლად იმისა, რომ იკითხონ „რატომ უნდა აგიყვანოთ?“, მათ შეიძლება იკითხონ „ რა გაქცევთ ამ პოზიციისთვის შესაფერის კანდიდატად?“ ან თუნდაც „რატომ უნდა აგიყვანოთ სხვა აპლიკანტების ნაცვლად?“ როგორც არ უნდა იკითხონ, ეს სამართლიანი კითხვაა, რადგან რეკრუტინგში „იდეალური შესაბამისობა“ ორივე მხარეს უნდა მოერგოს. სწორი პერსპექტივით კითხვასა და მის მიზანზე, და რამდენიმე მარტივი სახელმძღვანელო პრინციპის დაცვით, თქვენ შეგიძლიათ შესანიშნავად უპასუხოთ.
როგორ მოვემზადოთ ამ კითხვისთვის გასაუბრებამდე
სამსახურის მაძიებლებმა უნდა შეწყვიტონ ისტორიკოსებივით ფიქრი და დაიწყონ მარკეტოლოგებივით ფიქრი, გაითვალისწინონ, რატომ ქირაობს კომპანია ამ როლზე, რა ხარვეზს ან საჭიროებას ავსებს ეს პოზიცია და როგორ ავსებს მათი უნარები და გამოცდილება ამ ხარვეზებს. კარგი ამბავი ისაა, რომ ამ კითხვებზე პასუხების გასაცემად საჭირო მინიშნებების უმეტესობა ადვილად ხელმისაწვდომია.
თქვენი საუკეთესო სახელმძღვანელოა სამუშაოს აღწერილობა
ხელახლა წაიკითხეთ სამუშაოს აღწერილობა, განსაკუთრებული ყურადღება მიაქციეთ უნარებსა და გამოცდილებას, რომლებსაც ისინი აღწერენ იმის ქვეშ, რასაც ეძებენ. უნარები, რომლებიც მოიხსენიება როგორც „სავალდებულო“ ან „აუცილებელი“ სწორედ ასეთია. უნარები, რომლებიც ფასდება, მაგრამ არ არის სავალდებულო, ხშირად მითითებულია როგორც „სასურველი“ ან „უპირატესობა“. შემდეგ, შეადგინეთ თქვენი უნარების სია და ნახეთ, როგორ ემთხვევა ისინი იმას, რასაც კომპანია ეძებს.
წაიკითხეთ გვერდი „ჩვენ შესახებ“ კომპანიის ვებსაიტზე. ეს არის მნიშვნელოვანი ინდიკატორები, თუ როგორ ხედავენ და ზომავენ კომპანიაში თავიანთ მისიას ან საბოლოო მიზანს. ნებისმიერი შეუსაბამობა თქვენს ღირებულებებსა და მათ ღირებულებებს შორის წითელი დროშაა.
ივარჯიშეთ ამ და სხვა კითხვებზე პასუხის გაცემაზე ხმამაღლა და არა მხოლოდ თქვენს გონებაში. თუ შესაძლებელია, ივარჯიშეთ გასაუბრების წინა და იმავე დღეს, რათა მეხსიერება ჩაშენდეს ამ მენტალურ და ფიზიკურ კუნთებში.
განიხილეთ ეს სია, რათა დარწმუნდეთ, რომ თქვენი პასუხები შეესაბამება მათ მოლოდინებს.
ეფექტური პასუხი ამ კითხვაზე უნდა:
- გადმოსცემდეს შესაბამის გამოცდილებას
- უკავშირდებოდეს კომპანიის კულტურას
- ხაზს უსვამდეს თქვენს უნიკალურ უნარებს და განვითარებაზე ორიენტირებულ აზროვნებას
- აჩვენებდეს, რომ გაქვთ სამუშაოს შესასრულებლად საჭირო უნარები
- გამოხატავდეს თქვენს ენთუზიაზმს და პასიურობას
როგორ უპასუხოთ კითხვას „რატომ უნდა აგიყვანოთ?“
კონცენტრირდით შესაბამისობაზე
„იპოვეთ რაიმე კონკრეტული პოზიციის, ინდუსტრიის ან კომპანიის შესახებ, რაც გაღელვებთ და ჩართეთ ეს თქვენს პასუხში,“ – ამბობს TopResume-ის კარიერული ექსპერტი ამანდა ავგუსტინი. კომპანიები ჩვეულებრივ მიზანმიმართულად და ფრთხილად წერენ სამუშაოს აღწერილობებს, ამიტომ მჭიდროდ მიჰყევით ამ გზამკვლევს თქვენს პასუხში. შეეცადეთ გამოიყენოთ მოქმედების ზმნები ზედსართავი სახელების ნაცვლად, რაც თქვენს პასუხს კონცენტრირებულს გახდის იმ შედეგებზე, რაც მათ სურთ, და არა მხოლოდ უნარებზე, რაც თქვენ გაქვთ.
ხაზი გაუსვით, როგორ გსურთ გამოიყენოთ თქვენი ყველა უნარი მათი კონკრეტული მიზნის მისაღწევად, იქნება ეს გაზონის სათიბების გაყიდვა თუ სიცოცხლის გადარჩენა.
ხაზი გაუსვით იმას, რაც უნიკალურია თქვენში
ფოკუსირდით საჭიროებისა და უნარის შესაბამისობაზე, რაც გამოგარჩევთ სხვა კანდიდატებისგან. კითხვა, ბოლოს და ბოლოს
კითხვა არ არის „რატომ უნდა ავიყვანოთ თქვენნაირი ადამიანი?“ ეს არის „რატომ უნდა აგიყვანოთ თქვენ“? როდესაც ხსნით, თუ რატომ უნდა დაგიქირაოთ კომპანიამ, გააკეთეთ უნიკალური, და არა ზოგადი, კავშირები სამუშაოს აღწერილობის პუნქტებთან. თავი აარიდეთ ფართო, საყოველთაო ზედსართავებს როგორიცაა „შესანიშნავი“ და „ძლიერი“ და კლიშე ზოგადობებს როგორიცაა „მე ვეთანხმები თქვენს ხედვას“.
ჩართეთ კულტურული შესაბამისობა
როლთან შესაბამისობა ნიშნავს გუნდთან შესაბამისობას, ამიტომ შეგიძლიათ უპასუხოთ კითხვას კულტურის/პიროვნების თვალსაზრისით საჭიროების/უნარის გარდა. მაგრამ დარწმუნდით, რომ თქვენი პიროვნული მახასიათებლები ავთენტურია. გაიგეთ, როგორ საუბრობს კომპანია საკუთარ თავზე და რას აფასებს კომპანიის ვიდეოების ყურებით, მათი ძირითადი ღირებულებების გაცნობით და იმის ნახვით, რას ამბობენ თანამშრომლები სოციალურ პლატფორმებზე. შემდეგ შეეცადეთ ასახოთ ეს ღირებულებები თქვენს პასუხში ხელოვნურობის გარეშე.
გამოიყენეთ მათივე სიტყვები თქვენს სასარგებლოდ
ხანგრძლივი რეკრუტინგის კონსულტანტი და კარიერული ზრდის პლატფორმა Teal-ის ტალანტების დირექტორი, მაიკ პედიტო გვირჩევს თქვენს პასუხში დამქირავებელთა გუნდის საკუთარი სიტყვების გამოყენებას.
პასუხი უნდა იყოს მოკლე და მკაფიო
ყველა კითხვაზე, იყავით რაც შეიძლება ლაკონური. პასუხი უნდა იყოს ადვილად გასაგები და ლოგიკურად წარმოდგენილი.
წყარო: HBR