in ,

როგორ შედიან სპორტული გუნდები მეტავერსში და რას ეყრდნობიან ისინი

სპორტულ ინდუსტრიას დიდი ხანია აქვს ძლიერი კავშირი სათამაშო აუდიტორიასთან, გუნდები და ლიგები პარტნიორობენ ყველაზე გაყიდვადი თამაშების სერიებთან, როგორიცაა NBA 2K და FIFA. როდესაც თამაშებსა და მეტავერსიებს შორის კავშირი ცხადი ხდება, სპორტული კომპანიები იხრებიან თავიანთი სათამაშო ფესვებისკენ, რათა ადრეულ ლიდერებად დაიმკვიდრონ თავი მომავალ ვირტუალურ სამყაროში.

დღეს სპორტული გუნდები და ლიგები თაყვანისმცემლებს სთავაზობენ უამრავ გზას, რათა ისინი ჩაერთონ ბრენდის აქტივობებში სახლიდან გაუსვლელად. NBA წლების განმავლობაში ავრცელებდა შერჩეულ თამაშებს ვირტუალურ რეალობაში და მაისში გამოუშვა Horizon Worlds space, NFL-მა თებერვალში გახსნა Roblox, ცალკეულმა სპორტულმა გუნდებმა, როგორებიცაა MLB’s Atlanta Braves, შექმნეს თავიანთი სტადიონების ციფრული ასლები ვირტუალური ღონისძიებებისა და შეხვედრების სივრცედ გამოსაყენებლად.

მეტავერსიული აქტივობის ეს შემოდინება არის რეაქცია იმ საფრთხეზე, რომელსაც სპორტულ ინდუსტრიას უქმნის COVID-19 პანდემია.

კოვიდმა საშინლად ხელი შეუშალა ბეისბოლის დიდ ლიგაში არსებულ ბევრ ბიზნესს, სადაც გუნდები მთლიანად დამოკიდებულნი არიან ბილეთების გაყიდვაზე, საქონლის გაყიდვებზე, საკვებისა და სასმელების გაყიდვებზე და სხვა. 

2020 წლის აპრილში ტრევის სკოტის მთავარი Fortnite კონცერტიდან მალევე, Braves-ის მენეჯმენტი დაუკავშირდა Epic Games-ს, რათა გამოეკვლია, თუ როგორ შეეძლო გუნდს საკუთარი თამაში მეტავერსში გადაეტანა. მიუხედავად იმისა, რომ Braves საბოლოოდ არ გააქტიურებულა პირდაპირ Fortnite-ში, Epic-მა დააკავშირა გუნდი Surreal Events-თან, რომლის პლატფორმა იყენებს Unreal Engine-ს, იგივე თამაშის ძრავას, რომელიც გამოიყენებოდა Fortnite-ის და მრავალი სხვა პოპულარული თამაშის შესაქმნელად.

სპორტისა და სათამაშო ინდუსტრიებსა და მათ აუდიტორიას შორის ურთიერთობის ხანგრძლივი ისტორიის გათვალისწინებით, გასაკვირი არ არის, რომ სპორტული კომპანიები იღებენ მინიშნებებს თამაშებიდან, რათა განავითარონ თავიანთი მეტავერსიული სტრატეგიები. სპორტულ კომპანიებს აქვთ შესაძლებლობა, შემოიტანონ თავიანთი მეტავერსიული სტრატეგია.

მიუხედავად მრავალი სპორტული კომპანიის მეტავერსიული ფოკუსისა, Braves-ის მსგავსი გუნდები ასევე ყურადღებას აქცევენ მეტავერსის ბლოკჩეინზე დაფუძნებულ, Web3 მხარეს და მხოლოდ დროის საკითხია, სანამ ისინი დაიწყებენ უფრო საფუძვლიანად დანერგონ ისეთი ტექნოლოგიები, როგორიცაა NFT. განსაკუთრებით მაშინ, როცა მონეტიზაციის საკითხი უფრო აქტუალური ხდება.

მთლიანობაში, სპორტული ინდუსტრიის ჩართვა კარგი ნიშანია მეტავერსის განვითარებისთვის. სპორტი არის ეფექტური გზა, რომლის მეშვეობითაც მეტავერსის მშენებელ კომპანიებს, როგორიცაა Epic Games და Meta, შეუძლიათ დაარწმუნონ მომხმარებლები, გამოცადონ თავიანთი პლატფორმები. იდეალურ შემთხვევაში, დაიწყონ მათი გამოყენება სოციალიზაციისა და გასართობისთვის, ცოცხალი სპორტის მიღმა.

„ერთი რამ, რაც ყოველთვის საინტერესოდ მიმაჩნდა, როცა NBA-ის კეთება დავიწყეთ, იყო ის, რომ კალათბურთის დიდი მოყვარული ადამიანებისთვისაც კი, 10-დან 15 წუთის შემდეგ , ის სოციალურ გამოცდილებაში გადაიზარდა. მეზიზღება ამის თქმა, მაგრამ ჩვენ კინაღამ დაგვავიწყდა, რომ თამაში მიმდინარეობდა“, – თქვა ტიმ უოკერმა, რომელიც Media.Monks-ის მსოფლიო პროდიუსერია. მან შექმნა ვირტუალური რეალობის ღონისძიებები და გამოცდილება კალათბურთის ლიგისთვის.

Nike-ის ინსპირაციული რეკლამა სერენა უილიამსის წარმატების შესახებ

როგორ გავიგოთ, არის თუ არა კომპანია ფსიქოლოგიურად უსაფრთხო? — 4 სტრატეგია