in

რატომ აწერენ ბარისტები Starbucks-ის ყავის ჭიქებზე მეგობრულ წარწერებს

Starbucks-ის ახალმა გენერალურმა დირექტორმა ბრაიან ნიკოლმა კომპანიის ბიზნეს სტრატეგიაში საინტერესო ცვლილება შეიტანა. ნაცვლად ახალი ყავის რეცეპტების შემოღებისა, კომპანიამ 11,000 ჩრდილოამერიკულ ფილიალში Sharpie-ით დახატული ნახატებისა და პოზიტიური შეტყობინებების პრაქტიკა დააბრუნა. Chipotle-ში წარმატებული რეფორმის შემდეგ, მისი მიზანია იმ მყუდრო ატმოსფეროს აღდგენა, რომელიც პანდემიამდე იზიდავდა მომხმარებლებს. ამ მიზნით, Starbucks აბრუნებს რბილ სავარძლებს, კერამიკულ ჭიქებს, უფასო სანელებლების ბარს და ხელახალი შევსების შესაძლებლობებს.

პანდემიის პერიოდში, ციფრული შეკვეთების ზრდასთან ერთად, ხელით დაწერილი სახელები ბეჭდური სტიკერებით ჩანაცვლდა. ახლა კი ბარისტები კვლავ ამატებენ პერსონალურ შტრიხებს ჭიქებზე.

ნიკოლის თქმით, შთამბეჭდავი აღმოჩნდა, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია მომხმარებლისთვის პატარა მომღიმარი სახე ან გულთბილი მისალმება. ნიუ-ჯერსის სამედიცინო სტუდენტი ჰეილი მაკლინი აღნიშნავს, რომ ეს ინიციატივები ნამდვილად პოზიტიურ განწყობას ქმნის.

მრავალი მომხმარებელია კმაყოფილი პერსონალური მიდგომით – ზოგი იღებს საკუთარი შინაური ცხოველების ნახატებს, სხვები კი პერსონალიზებულ შეტყობინებებს ან მახვილგონივრულ ფრაზებს, როგორიცაა “See U Latte”. ზოგიერთი ბარისტა იმდენად ჩაერთო ამ ინიციატივაში, რომ Reddit-ზე საკუთარი ნამუშევრების შესახებ თემებსაც კი აზიარებს.

თუმცა, კორპორაციულმა მიკრომენეჯმენტმა ამ ინიციატივას მალევე დაუკარგა ხიბლი. თავდაპირველად, ბარისტებს დაევალათ ჭიქებზე გარკვეული მესიჯების დაწერა, მიუხედავად იმისა, სურდათ თუ არა მათ ამის გაკეთება. მოგვიანებით კი კომპანიამ შეზღუდვები დააწესა – დასაშვები გახდა მხოლოდ კეთილი სურვილები, მომღიმარი სახეები და სეზონური აქციების მინიშნებები, ხოლო ცხოველების, სლენგის და პოპ-კულტურის მინიშნებების გამოყენება აიკრძალა.

ბევრმა ბარისტამ უკმაყოფილება გამოთქვა სოციალურ მედიაში. ზოგიერთი მიუთითებს, რომ ეს სპონტანური შეტყობინებები სინამდვილეში კორპორაციული მოთხოვნაა, ხოლო სხვები წუხდნენ, რომ დამატებითი სამუშაო ისედაც დატვირთულ გრაფიკს კიდევ უფრო ართულებს. როდესაც ზოგიერთმა თანამშრომელმა დროის დაზოგვა სცადა შეტყობინებების წინასწარი დაწერით, მენეჯმენტმა ეს პრაქტიკა აკრძალა.

არაერთგვაროვანია მომხმარებელთა რეაქციებიც. მანჰეტენის ღონისძიებების პროდიუსერი რიჩარდ ჰულნიკი აცხადებს, რომ მისთვის მნიშვნელობა არ აქვს ჭიქაზე დახატულ ღიმილს, რადგან ის და ბარისტები არ არიან მისი მეგობრები. ონტარიოს სატვირთო მანქანის მძღოლი კონორ აირლენდი კი ამბობს, რომ იძულებითი პოლიტიკით შექმნილ მესიჯებს არ აქვს ნამდვილი გრძნობა.

კიდევ ერთი საინტერესო პრობლემა გამოიკვეთა – ზოგიერთი მომხმარებლის პარტნიორები ეჭვიანობას გამოხატავდნენ ჭიქებზე დაწერილი, მათი აზრით, ფლირტული შეტყობინებების გამო. ერთ-ერთმა ბარისტამ TikTok-ზე განმარტება გააკეთა, რომ ასეთი შეტყობინებები არ არის მიმართული მამაკაცებისკენ, რადგან მამაკაცები იშვიათად უკვეთავენ skinny vanilla latte-ს.

წყარო: Inc.

თიბისის და გიორგი მამარდაშვილის სტრატეგიული პარტნირობა იწყება

რატომ უნდა დაესწროთ ციფრული დიზაინის ფესტივალს Touch RGB 2025