Stella Artois – ეს ბელგიური ლუდი 600 წელზე მეტი ხნის ისტორიას ითვლის. ბრენდმა ლუდის ხარშვის პრაქტიკა სრულიად შეცვალა და გლობალურ სიმბოლოდ იქცა. მოდით, სანამ თქვენ დილის გემრიელ ყავას იმზადებთ, ჩვენ Stella Artois-ის შესახებ მოგიყვებით.
ბრენდის ისტორია 1366 წელს იწყება, ბელგიის ქალაქ ლუვენის გულში. ტავერნამ, სახელად „დენ ჰორნი“ საკუთარი ლუდის ხარშვას დაიწყო. იმ დროს, ლუდის ხარშვა ხშირად ლოკალური საქმე გახლდათ, ტავერნები თავიანთი კლიენტებისთვის ავთენტურ სასმელებს ქმნიდნენ. ალბათ, ვერც იფიქრებდნენ, რომ ეს პატარა ტავერნა, სანადირო ბუკის სიმბოლიკით, ლუდის ხარშვის საუკუნოვან ტრადიციას ჩაუყრიდა საფუძველს.
1708 წელს, „დენ ჰორნში“ ლუდის გამოცდილმა მხარშავმა სებასტიან არტუამ დაიწყო მუშაობა. ის სწრაფად დაწინაურდა და ცხრა წლის შემდეგ, ლუდსახარში შეიძინა. ხარისხის მიმართ მკაცრი მიდგომით, არტუამ მას Brouwerij Artois უწოდა, საიდანაც იწყება კიდეც არტუას მემკვიდრეობა.
1926 წელი გადამწყვეტი აღმოჩნდა ლუდსახარშისთვის. შობის აღსანიშნავად, Brouwerij Artois-მა განსაკუთრებული ლუდი გამოუშვა – სტელა. სახელი ლათინურად „ვარსკვლავს“ ნიშნავს და ბუნებრივია, ის საშობაო ვარსკვლავს მიეძღვნა. ეს სეზონური სასმელი, რომელიც თავისი მკვეთრი გემოთი გამოირჩეოდა, ძალიან მოეწონა ქალაქის მოსახლეობას.
თავდაპირველად, Stella სეზონურად გამოდიოდა, თუმცა მისი პოპულარობა იმდენად გაიზარდა, რომ 1930 წლისთვის მთელი წლის მანძილზე იწარმოებოდა და მთელ ბელგიაში ცნობილი გახდა. მალე, ექსპორტი სხვა ევროპულ ბაზრებზეც დაიწყო, რამაც განამტკიცა სტელას რეპუტაცია, როგორც პრემიუმ კლასის ლუდის. თუმცა, გლობალური აღიარებისკენ მიმავალი გზა დაბრკოლებების გარეშე არ ყოფილა. მეორე მსოფლიო ომმა წარმოება დროებით შეაჩერა, რაც სტელას ცხოვრებაში დროებითი უკუსვლა იყო.
ომის შემდეგ, Brouwerij Artois-მა წარმოება განახლებული ენერგიით განაახლა. 1960-იან წლებში სტელას პოპულარობა გაიზარდა, განსაკუთრებით მეზობელ საფრანგეთში. ამ პერიოდში ასევე შეიქმნა სტელა არტუას ცნობილი თასი. ეს გამორჩეული, წაგრძელებული ჭიქა სპეციალურად ლუდის გემოსა და არომატის გასაძლიერებლად შეიქმნა. თასი ძლიერ მარკეტინგულ იარაღად იქცა, ვიზუალურად განასხვავებდა სტელას სხვა ლუდებისგან და დახვეწილობის ელფერს მატებდა დალევის პროცესს.
2008 წელს, Brouwerij Artois შეუერთდა InBev-ს, ლუდის გიგანტს, რამაც მსოფლიოში უდიდესი ლუდის მწარმოებელი კომპანიის – Anheuser-Busch InBev (AB InBev) შექმნა განაპირობა. ამ ნაბიჯმა სტელა არტუა საერთაშორისო არენაზე გაიყვანა. AB InBev-ის სადისტრიბუციო ქსელის წყალობით, სტელას მკვეთრმა გემომ და ელეგანტურმა ვიზუალმა მთელი მსოფლიოს ლუდის მოყვარულთა ყურადღება მიიპყრო.
დღეს, სტელა არტუა კვლავაც ბელგიური ლუდის წარმოების სრულყოფილების სინონიმია. ბრენდი ამაყობს თავისი მდიდარი მემკვიდრეობით, მის ლოგოზე კვლავაც გამოსახულია დენ ჰორნის სანადირო ბუკი სტელას ვარსკვლავთან ერთად. თასი კვლავ საყვარელი ატრიბუტია, და სტელა არტუა ხშირად ასოცირდება დახვეწილ სოციალურ შეკრებებთან და რაფინირებულ სასმლის მიღების გამოცდილებასთან.
რუბრიკის „ყავასთან საკითხავი“ წარმდგენია Dunkin’.