რომ გთხოვონ ყველაზე პოპულარული ლუდის ბრენდების გახსენება, Stella Artois ნამდვილად ის სახელია, რომელსაც ერთ-ერთ პირველს გაიხსენებთ. ამ საკულტო ბელგიურმა ლაგერმა, თავისი გამორჩეული გემოთი და ელეგანტური ბრენდით, გაუძლო დროის გამოცდას და პატარა ქალაქის სასმლიდან გლობალურად აღიარებულ ბრენდად ჩამოყალიბდა.
მის ისტორიაში მოგზაურობა გვაჩვენებს, თუ როგორ იქცა Stella Artois საყოველთაო ბრენდად.
ლუდსახარში ლევენში
ბრენდის ფესვები საუკუნეებს ითვლის და სათავეს 1366 წლიდან იღებს ბელგიის ქალაქ ლევენიდან. სწორედ აქ დაარსდა Den Hoorn ლუდსახარში, რომელიც რეგიონში ლუდის დამზადების ტრადიციის სულისჩამდგმელია.
1717 წელს ნიჭიერმა ლუდის მხარშველმა, სებასტიან არტუამ შეიძინა Den Hoorn. მისი ხელმძღვანელობით ლუდსახარში აყვავდა და განისაზღვრა მისი მომავალი.
საშობაო შეთავაზება
1926 წელს Stella Artois პირველად მომზადდა, როგორც საშობაო შეთავაზება. ლათინურად Stella ნიშნავს ვარსკვლავს. სადღესასწაულო სეზონზე მისი გამოშვებაც ამ ბრენდირების ნაწილია, მით უმეტეს, რომ ემბლემაზეც ვარსკვლავი ჰქონდა გამოსახული.
თავდაპირველად Stella Artois-მა პოპულარობა მოიპოვა, როგორც სეზონურმა ლუდმა. მას ჰქონდა უნიკალური გემო და განსაკუთრებული ხარისხი. 1930 წლისთვის კი, ლუდი მზადდებოდა უკვე ყველა სეზონზე, რათა მზარდი მოთხოვნა დაეკმაყოფილებინა.
გლობალური ბრენდი
მე-20 საუკუნის შუა პერიოდში Stella Artois გაფართოვდა და ბელგიის საზღვრებსაც გასცდა. თავისი დაბალანსებული სიმწარითა და გამაგრილებელი გემოთი ლუდმა დიდი მოწონება დაიმსახურა, თუმცა ამას დაემატა ბრენდის ერთგულება ტრადიციებისადმი, რაც დაეხმარა, საერთაშორისო ბაზრებზე ფეხი ადვილად მოეკიდებინა. 60-იან წლებში ყოველწლიურად დაახლოებით 400 მილიონი ლიტრი ლუდი იწარმოებოდა, ხოლო 1976 წელს დიდ ბრიტანეთში კომპანია Whitbread-მა Stella Artois-ისგან მიიღო ლუდის მოხარშვის ლიცენზია, რა თქმა უნდა, კონტრაქტის საფუძველზე. აღსანიშნავია, 2020 წლისთვის მან შეამცირა ლუდის ალკოჰოლის შემცველობა დიდი ბრიტანეთის ბაზრისთვის, 4.8%-დან 4.6%-ამდე.
1990-იანი წლებისთვის Stella Artois გახდა გლობალური სახელი, მოიპოვა რეპუტაცია, როგორც „პრემიუმლაგერმა” და მთელი მსოფლიოს მასშტაბით წარმოდგენილი იყო ბარებში, რესტორნებსა და მომხმარებელთა სახლებშიც.
ბრენდინგი და მემკვიდრეობა
Stella Artois-ის ბრენდი ყოველთვის ელეგანტურობასა და დახვეწილობაზე იყო დაფუძნებული. მან გამოუშვა თავისი საფირმო ჭიქები, რომელიც გამოიყენება ლუდის მაგიდის გასაწყობად. მისი საკულტო წითელი, ოქროსფერი და თეთრი ეტიკეტი გამოხატავს მემკვიდრეობას, რომლითაც ბრენდი დღემდე პატივს მიაგებს Den Hoorn-ს.
Stella Artois დღეს
დღეს Stella Artois უფრო მეტია, ვიდრე უბრალოდ ლუდი. ეს არის საერთო მომენტების გაზიარების სიმბოლო, რომელიც, ასევე, სოციალურ პასუხისმგებლობას ითავსებს და პარტნიორობს Water.org-თან. მასთან ერთად მიზნად ისახავს სუფთა წყლის ხელმისაწვდომობას გაჭირვებულ თემებში.
თავმდაბალი დასაწყისიდან გლობალური ბრენდის სტატუსამდე Stella Artois არის ხარისხის ოსტატობის მუდმივი დასტური. მისი მდიდარი ისტორია, მოწინავე ხედვასთან ერთად, უზრუნველყოფს, რომ ის დარჩეს საყვარელ ბრენდად მომავალი თაობებისთვის.
ბიზნესისტორიებს წარმოგიდგენთ „ალიანს ჯგუფი”.