in

როგორ შევარჩიოთ სწორი პლატფორმა თქვენი სოციალური მედიის მარკეტინგისთვის

ძველ, „ბედნიერ” დღეებში შეიძლება თქვენი ბიზნესისთვის საკმარისი იყო მხოლოდ 1, კერძოდ, Facebook გვერდის ქონა, მაგრამ დროა, ამ მიდგომას დავემშვიდობოთ. დღესდღეობით საზოგადოება მრავალ პლატფორმაზეა მიმოფანტული და ის ელოდება, რომ სადაც არ უნდა გადავიდეს, თქვენს ბრენდსაც შეხვდება იმ სოციალურ ქსელში.

უფრო მეტიც, თითოეულ სოციალურ მედია პლატფორმას აქვს თავისი უნიკალური მახასიათებლები და ძლიერი მხარეები. ზოგიერთი უფრო შესაფერისია გარკვეული ტიპის ბიზნესისთვის, ამიტომ ჩნდება კითხვა – როგორ შევარჩიოთ სწორი? საიდან გავიგოთ,  Instagram, Facebook, Twitter ან Linkedin არის თუ არა თქვენთვის შესაფერისი?

თითოეული სოციალური მედიის პლატფორმა უნიკალურია:

სოციალური მედიის ლანდშაფტი მკვეთრად შეიცვალა ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში. მობილური მოწყობილობების ზრდა, ვიდეო და live სტრიმინგის აღზევება და ხელოვნური ინტელექტის მსგავსი ახალი ტექნოლოგიები დიდ ზეგავლენას ახდენს ადამიანის იმ ქცევაზე, თუ როგორ მოიხმარენ ისინი სოციალურ მედიას.

სანამ განვიხილავთ სწორი სოციალური მედიის პლატფორმის არჩევის პროცესს, ჯერ ყველაზე პოპულარულ, რამდენიმე მათგანს გადავხედოთ:

TikTok – ვიდეოაპი, რომელიც შეგიძლიათ გამოიყენოთ 15-წამიანი ვიდეოების შესაქმნელად და გასაზიარებლად ნებისმიერ თემაზე. მას ჰყავს 1 მილიარდზე მეტი აქტიური მომხმარებელი მთელ მსოფლიოში და მას იყენებს არაერთი ცნობილი სახე და ბრენდი.

Instagram – უფასო სოციალური მედიის პლატფორმა, რომელიც მომხმარებლებს საშუალებას აძლევს გააზიარონ ფოტოები და მოკლე ვიდეოები. პოსტის ფუნქციებია სურათების გაზიარება, რგოლები, პირდაპირი სტრიმინგი, პირადი შეტყობინებები, ნოტიფიკაციები და ისტორიის ჩვენება. მხოლოდ Instagram Stories-ს ყოველდღიურად იყენებს 500 მილიონი მომხმარებელი. 

Youtube – სერვისი გაძლევთ საშუალებას ატვირთოთ, ნახოთ, შეაფასოთ და გაუზიაროთ ვიდეო თქვენს აუდიტორიას მთელ მსოფლიოში. მომხმარებლებს ასევე შეუძლიათ კომენტარი გაუკეთონ ვიდეოებს, რომლებიც მოსწონთ ან არ მოსწონთ. საიტზე ყოველთვიურად 14 მილიარდზე მეტი ვიზიტი ფიქსირდება, მეტი ვიდრე Facebook, Wikipedia, Amazon და Instagram-ზე.

Facebook – სოციალური მედიის პლატფორმა, რომელიც საშუალებას გაძლევთ გააზიაროთ ფოტოები, ტექსტური შეტყობინებები, ვიდეოები და განათავსოთ კონტენტი. თქვენ ასევე შეგიძლიათ გამოიყენოთ მისი Facebook Live ფუნქცია ვიდეოების სტრიმინგისთვის. 2021 წლის მონაცემებით, ეს არის მსოფლიოში ყველაზე დიდი სოციალური მედიის პლატფორმა, ყოველთვიურად 2,85 მილიარდი აქტიური მომხმარებელით. 

LinkedIn – ონლაინ ბიზნესზე ორიენტირებული სოციალური ქსელის სერვისი, რომელიც მუშაობს ვებსაიტებისა და მობილური მოწყობილობების მეშვეობით. მას ჰყავს 830 მილიონზე მეტი მომხმარებელი 200-ზე მეტ ქვეყანაში და შეგიძლიათ მათთან დაკავშირება მაუსის რამდენიმე დაწკაპუნებით.

Twitter – ის არის კავშირების დასამყარებლად, რესურსების გაზიარებისთვის და თქვენს სფეროში უახლესი ამბების თვალყურის დევნებისთვის. ერთ-ერთი საუკეთესო მახასიათებელია ჰეშტეგის გამოყენება და ტვიტზე 10-მდე ანგარიშის მონიშვნის შესაძლებლობა. მსოფლიოში ყოველთვიურად 396,5 მილიონი აქტიური მომხმარებელია, რომლებიც იყენებენ Twitter-ს.

Pinterest – საშუალებას გაძლევთ, გააზიაროთ სურათები, რომლებიც მიმართულია ადამიანების ფართო სპექტრისკენ და მიზნად ისახავს პოტენციურ კლიენტების პოვნას. მომხმარებელი, როგორც წესი, ძალიან ღიაა ახალი პროდუქტების შეძენისთვის, ამიტომ ბრენდებს შეუძლიათ წარმოადგინონ თავიანთი პროდუქტები ამ პლატფორმაზე.

7 ნაბიჯი სოციალური მედია მარკეტინგისთვის სწორი პლატფორმის ასარჩევად:

1. განსაზღვრეთ თქვენი იდეალური მომხმარებელი

სოციალური მედიის მარკეტინგის პირველი ნაბიჯი არის თქვენი სამიზნე აუდიტორიის განსაზღვრა. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, თქვენ უნდა გესმოდეთ ვინ არის თქვენი იდეალური მომხმარებელი და როგორ იყენებენ ისინი სოციალური მედიის არხებს.

ამის გაკეთების ერთ-ერთი საუკეთესო გზაა იდეალური მომხმარებლის პროფილის ან მყიდველის პერსონის შექმნა – გამოგონილი ადამიანი, რომელიც წარმოადგენს თქვენს იდეალურ მომხმარებელს.

მყიდველის პერსონა დაგეხმარებათ უკეთ გაიგოთ, რა უბიძგებს ადამიანებს, იყიდონ თქვენგან და როგორ რეაგირებენ ისინი სხვადასხვა პლატფორმის კონტენტზე.

მაგალითად, თუ თქვენ ხართ ბავშვთა ეტლების გაყიდვის ბიზნესი, მაშინ თქვენი იდეალური კლიენტი იქნება ის, ვინც ორსულადაა და მომავალ წელს შვილს ელოდება.

2. გადახედეთ სხვადასხვა პლატფორმის დემოგრაფიას

თითოეული პლატფორმის დემოგრაფია არსებითია, რადგან ის მიუთითებს, ვინ იყენებს პლატფორმას და რა არის მათი ინტერესები. უნდა აირჩიოთ ისეთი პლატფორმა, სადაც თქვენი სამიზნე აუდიტორია უკვე არსებობს და აქტიურია ამ პლატფორმაზე.

მაგალითად, თუ თქვენი სამიზნე აუდიტორია ძირითადად მილენიანელი ან Gen Z-ის წარმომადგენელია, მაშინ Instagram შეიძლება უკეთესი იყოს თქვენი ბიზნესისთვის. თუ ისინი უფრო დიდ ასაკში არიან, Facebook-მა შესაძლოა უფრო გაამართლოს.

3. განსაზღვრეთ ბრენდები, რომლებსაც თქვენი სამიზნე აუდიტორია უკვე მიჰყვება

თუ თქვენ გაქვთ არსებულ მომხმარებელთა ბაზა, გადახედეთ მათ საყვარელ ბრენდებსა და ინფლუენსერებს. ნახეთ, რა ტიპის კონტენტი მოსწონთ მათ და ამ პლატფორმებს პრიორიტეტი მიანიჭეთ ახალი კონტენტის შექმნისას.

თუ გაინტერესებთ Instagram, ნახეთ, რომელ ბრენდებსა და ინდივიდებს მიჰყვებიან ისინი. თუ თქვენ ცდილობთ, მისწვდეთ ადამიანებს Facebook-სა და Twitter-ზე, გადახედეთ მათ სიახლეებსა და ძიების ისტორიას, რათა ნახოთ, რომელი ტიპის კონტენტი მოიწონება და ზიარდება ყველაზე ხშირად.

4. განსაზღვრეთ თქვენი კონკურენტების აქტიური ტერიტორია

თუ თქვენ ეძებთ შთაგონებას, შეხედეთ, რას აკეთებენ თქვენი ინდუსტრიის სხვა ბიზნესები სოციალურ მედიაში. ნახეთ, რომელ პლატფორმებს იყენებენ და როგორი აქტივობები აქვთ სხვადასხვა საიტზე. ეს დაგეხმარებათ, გადაწყვიტოთ რომელი პლატფორმების შემდგომი შესწავლა შეიძლება ღირდეს.

5. აირჩიეთ პლატფორმა, რომელიც შეესაბამება თქვენს ბიზნესს

თქვენი სოციალური მედიის პლატფორმა უნდა შეესაბამებოდეს თქვენს ბრენდსა და ბიზნეს მიზნებს. მიუხედავად იმისა, რომ არსებობს მრავალი პლატფორმა, თითოეულ მათგანს აქვს თავისი უნიკალური მახასიათებლები და ემსახურება სხვადასხვა ტიპის კონტენტს, ამიტომ გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს იმას, თუ რომელი პლატფორმა იმუშავებს საუკეთესოდ თქვენი ბიზნესისთვის.

მაგალითად, Facebook შესანიშნავია ბიზნესისთვის, რომელსაც ჰყავს ბევრი მიმდევარი და მათთვის, ვისაც სურს ფოკუსირება მოახდინოს ურთიერთობების დამყარებაზე. ის ასევე იდეალურია იმ კომპანიებისთვის, რომლებსაც სურთ მომხმარებლებზე წვდომა პოსტების, რეკლამებისა და სხვა დაფინანსებული კონტენტის საშუალებით.

6. განსაზღვრეთ ბიუჯეტი

სანამ სოციალური მედიის მარკეტინგზე გადახვალთ, გაითვალისწინეთ თქვენი ბიუჯეტი და რა დაგჭირდებათ დასაწყებად. თქვენ ასევე უნდა გაითვალისწინოთ, რამდენი დრო გაქვთ სხვადასხვა პლატფორმის მართვისთვის.

იცოდეთ ისიც, რომ ფასიან რეკლამებში გადახდის ნაცვლად, ასევე შეიძლება გონივრული იყოს ინფლუენსერებთან მუშაობის სტრატეგიის ჩამოყალიბება. ხშირად ეს კამპანიები ნაკლებად ძვირია და ავთენტური რეკომენდაციების ხასიათი აქვს.

7. შეამოწმეთ, გაზომეთ, დააკვირდით და გადახედეთ თქვენს გადაწყვეტილებას

მას შემდეგ რაც შეზღუდავთ თქვენს არჩევანს, შექმენით ანგარიშები თითოეულ პლატფორმაზე და განათავსეთ გარკვეული შინაარსი. შემდეგ თვალყური ადევნეთ მოწონებების, კომენტარებისა და გაზიარებების რაოდენობას თითოეული პოსტისთვის გარკვეული პერიოდის განმავლობაში. ეს მოგცემთ წარმოდგენას, თუ რა სახის ჩართულობის მაჩვენებელს აწარმოებს თითოეული პლატფორმა თქვენი ბიზნესისთვის.

ასევე შეგიძლიათ გამოიყენოთ A/B ტესტი, რათა დაადგინოთ, რა მუშაობს საუკეთესოდ თქვენი ბიზნესისთვის.

დასასრულს გეტყვით, რომ არ არსებობს ერთი საუკეთესო პლატფორმა სოციალური მედიის მარკეტინგისთვის, მაგრამ იმის გადაწყვეტა, თუ რომელი გამოიყენოთ, დამოკიდებული იქნება თქვენს სამიზნე აუდიტორიაზე, მიზნებზე, პროდუქტებზე, ბიუჯეტზე და სხვაზე, რაც, პრინციპში, უკვე ჩამოვთვალეთ. 

რაც არ უნდა აირჩიოთ, გახსოვდეთ, რომ სოციალური მედია არის ურთიერთობაზე დაფუძნებული აქტივობა. ყველაზე გამჭრიახი კონტენტიც კი მხოლოდ იმ შემთხვევაში იქნება ღირებული, თუ სხვა ადამიანებთან თქვენი ურთიერთობა არ აკლია. ასე რომ, დაიმახსოვრეთ, რომ სოციალური მედიის მარკეტინგულ სტრატეგიაში შეიტანოთ მეტი სოციალურობა!

მეცნიერებმა ხმაურიან სიტუაციებში სმენადობის გაუმჯობესების გზას მიაკვლიეს

ეს საშობაო რეკლამა 2022 წლის ყველა ტრავმას აერთიანებს