in

მანქანა, რომელსაც ვენდობით – Subaru-ს ისტორია

იმ ავტომწარმოებელთაგან, რომელთა მანქანები კლასიკად იქცა, ერთ-ერთი პირველი სუბარუა. ესაა ავტომობილი, რომელიც ძალიან ბევრ ოჯახს უქმნის კომფორტს და ყოველდღიური გადაადგილებისთვის ძალიან რელევანტურია.

Subaru დღესდღეობით არის იაპონური სატრანსპორტო კონგლომერატის Subaru Corporation-ის (ადრე ცნობილი, როგორც Fuji Heavy Industries) საავტომობილო წარმოების განყოფილება. როგორც 2017 წელს გახდა ცნობილი, იგი წარმოებით მსოფლიოში ოცდამეერთე უდიდესი ავტომწარმოებელია.

და მაინც, როგორია ამ მასშტაბური ავტომწარმოებლის ისტორია?

დასაწყისი

Fuji Heavy Industries-მა დაიწყო ბაზარზე ოპერირება, როგორც თვითმფრინავების კვლევის ლაბორატორია 1915 წელს, რომელსაც ხელმძღვანელობდა ჩიკუჰეი ნაკაჯიმა. 1932 წელს კომპანიის რეორგანიზაცია განხორციელდა და გადაკეთდა, როგორც Nakajima Aircraft Company, Ltd და მალევე გახდა იაპონიის თვითმფრინავების მთავარი მწარმოებელი მეორე მსოფლიო ომის დროს. მეორე მსოფლიო ომის დასასრულს, Nakajima Aircraft-მა კვლავ მოახდინა რეორგანიზაცია, ამჯერად, როგორც Fuji Sangyo Co, Ltd. 1946 წელს კომპანიამ შექმნა Fuji Rabbit, საავტომობილო სკუტერი, სათადარიგო თვითმფრინავების ნაწილებით.

Fuji Rabbit

1950 წელს ფუჯი სანგიო დაიყო 12 მცირე კორპორაციად იაპონიის მთავრობის 1950 წლის ანტი-ზაიბაცუს კანონმდებლობის, კორპორატიული საკრედიტო გადაკეთების აქტის მიხედვით. 1953-დან 1955 წლამდე, ამ კორპორაციებიდან ხუთმა და ახლად ჩამოყალიბებულმა კორპორაციამ გადაწყვიტეს შერწყმა Fuji Heavy Industries-ის შესაქმნელად. ეს კომპანიები იყო: Fuji Kogyo, სკუტერების მწარმოებელი; მწვრთნელი ფუჯი ჯიდოშა; ძრავის მწარმოებელი Omiya Fuji Kogyo; შასის მშენებელი Utsunomiya Sharyo და Tokyo Fuji Sangyo სავაჭრო კომპანია.

იმ დროს Fuji Heavy Industries-ის აღმასრულებელ დირექტორს, კენჯი კიტას სურდა, რომ ახალი კომპანია ჩართულიყო მანქანების წარმოებაში და მალევე დაიწყო გეგმები ავტომობილის შექმნაზე, განვითარების კოდის სახელით P-1. საბოლოოდ მან კომპანიას დაარქვა იაპონური სახელი, რომელიც გულისხმობს, რომ “გულში ვაფასებთ” – სუბარუ.

Subaru 1500

პირველ სუბარუს მანქანას ეწოდა Subaru 1500. მიწოდების მრავალი პრობლემების გამო მხოლოდ 20 აწარმოეს ეს მოდელი. მოგვიანებით, კომპანიამ დააპროექტა და აწარმოა ათობით მანქანა, მათ შორის 1500 (1954), 360 (1958), Sambar (1961) და 1000.

Subaru Sambar

1960-70-იანი წლები

Nissan-მა შეიძინა Fuji Heavy Industries-ის (სუბარუს დედა კომპანია) 20,7%-იანი წილი, 1968 წელს მთავრობის დაკვეთით იაპონიის ავტო ინდუსტრიის გაერთიანების პერიოდში, რათა გაეუმჯობესებინა კონკურენტუნარიანობა პრემიერ მინისტრ ეისაკუ სატოს ადმინისტრაციის პირობებში. Nissan გამოიყენებს FHI-ის ავტობუსების წარმოების შესაძლებლობებს და გამოცდილებას მათი Nissan Diesel ავტობუსების ხაზისთვის. თავის მხრივ, ბევრი Subaru მანქანა დღესაც იყენებს Nissan-ის წარმოების keiretsu-ს ნაწილებს. სუბარუს ავტომატური ტრანსმისია, რომელიც ცნობილია როგორც 4EAT, ასევე გამოიყენება პირველი თაობის Nissan Pathfinder-ში. Nissan-თან ამ შეთანხმების დროს სუბარუმ წარმოადგინა R-2 (1969), Rex and Leone (1971), BRAT (1978), Alcyone (1985), Legacy (1989), Impreza (1993) (და მისი WRX ქვეტიპი) და Forester (1997).

R-2

1990-2000-იანები

Nissan-ის Renault-თან ალიანსის შემდეგ, მისი წილი FHI-ში იყიდა General Motors-მა 1999 წელს. General Motors-ის ტროი კლარკი იყო Fuji Heavy Industries-ის წარმომადგენელი მათ კორპორატიულ საბჭოში. ამ დროის განმავლობაში სუბარუმ შემოიტანა Baja (2003) და Tribeca (2005). Subaru Forester გაიყიდა, როგორც Chevrolet Forester ინდოეთში, სანაცვლოდ Opel Zafira გაიყიდა, როგორც Subaru Traviq იაპონიაში.

Subaru Baja

2008 წლის ივლისში ტოიოტამ FHI-ის წილი 16,5%-მდე გაზარდა. შემდგომში Toyota-მ და Subaru-მ ერთობლივად განავითარეს Subaru BRZ, რომელიც პირველად გაიყიდა 2012 წლის იანვარში. Toyota-მ ყიდდა BRZ, როგორც Scion FR-S 2018 წლამდე, სადაც მას დაარქვეს Toyota 86 Toyota Scion-ის ბრენდის შეწყვეტის გამო. Toyota-ს გაზრდილი მფლობელობის დროს, სუბარუმ ასევე განაცხადა, რომ ისინი აღარ განავითარებენ საკუთარ Kei მანქანებსა და სატვირთო მანქანებს, ნაცვლად იმისა, რომ გაყიდონ ტოიოტას შვილობილი Daihatsu-ს განახლებული პროდუქტები. Subaru-ს საკუთარი kei მანქანებიდან ბოლო, რომელიც შეიქმნა, იყო მეექვსე თაობის Subaru Sambar, რომელიც წარმოებიდან 2012 წლის მარტში ამოიღეს ამ კატეგორიაში 54 წლის უწყვეტი წარმოების შემდეგ.

Subaru BRZ

სუბარუს მარკეტინგი

ზოგიერთი სარეკლამო სლოგანი, რომელსაც სუბარუ წარსულში იყენებდა, მოიცავს: “ხელმისაწვდომი და გამძლე” (აშშ 1970-იანი წლები – 1980-იანი წლების დასაწყისი), “მსოფლიოს საყვარელი ოთხბორბლიანი მანქანა” (დიდი ბრიტანეთი), “რაც მეტს ფიქრობ ამაზე, მით უფრო გინდა მართო”, “ჩვენ ავაშენეთ ჩვენი რეპუტაცია უკეთესი მანქანის აშენებით”,  “იფიქრე, იგრძენი, იმოძრავე”, “სიყვარული. სწორედ ეს აქცევს სუბარუს, სუბარუდ” (აშშ 2010-იანი წლების დასაწყისი) და ამჟამად ” ნდობა მოძრაობაში“ ჩრდილოეთ ამერიკაში” და ა.შ

Automotive Lease Guide-ის მიხედვით, Subaru-მ მეორე ადგილი დაიკავა მანქანებში, რომლებსაც აქვთ ყველაზე მაღალი საერთო პროგნოზირებული გადაყიდვის ღირებულებები ყველა ინდუსტრიასა და ყველა ძვირადღირებულ მანქანას შორის 2009 წლისთვის. ჯილდოები მიღებულია სეგმენტის კონკურენციის, ისტორიული ავტომობილების მუშაობის და ინდუსტრიის ტენდენციების გულდასმით შესწავლის შემდეგ. J.D. Power and Associates-ის მიერ 2008 წლის მომხმარებელთა შენარჩუნების კვლევისთვის ჩატარებული კვლევის მიხედვით, სუბარუს რეიტინგი 50.5% იყო, რაც 48%-ის ეროვნულ საშუალო მაჩვენებელს აღემატებოდა.

სუბარუ დღეს

დღესდღეობით

სუბარუს მანქანები ცნობილია 1500 კუბ.სმ-ზე მეტი მოცულობის მანქანების უმეტესობაში ბოქსერის ძრავის განლაგებით. სუბარუ ასევე გვთავაზობს თავისი სამგზავრო მანქანების ტურბოდამუხტულ ვერსიებს, როგორიცაა WRX, Legacy და Outback XT, Ascent და ადრე Legacy GT და Forester XT.

Forester XT 

დღეს Subaru კვლავ საუკეთესოდ აკეთებს უსაფრთხო და პრაქტიკულ სატრანსპორტო საშუალებებს, რომლებიც ავლენენ მუშაობის განსაკუთრებულ მახასიათებლებს, როგორიცაა Boxer ძრავა და სიმეტრიული წამყვანი სისტემა. იქნება ეს ყოველდღიური მგზავრობა თუ უგზო თავგადასავალი, ამერიკელები აგრძელებენ სუბარუს არჩევას მოგზაურობის საშუალებად.

Legacy GT

ავტორი: თინათინ უგრეხელიძე

12 ნოემბრიდან „ლივერპული“ პოპულარულ თამაშ PUBG -ში გამოჩნდება

შესაძლოა, EA Sports-სა და FIFA-ს შორის მოლაპარაკებები ვერ შედგეს