სამუშაო გარემოში ჯანმრთელობის კულტურის დანერგვა სცდება ტრადიციულ მიდგომებს. ეფექტიანი ლიდერობა გულისხმობს საკუთარი სირთულეების შესახებ ღიაობას, რაც ხელს უწყობს ნდობისა და გახსნილობის ატმოსფეროს შექმნას თანამშრომლებთან. მადლიერებისა და პოზიტიური დამოკიდებულების გავრცელება ასევე მნიშვნელოვანი ასპექტია. ამ პრინციპების დანერგვით, თანამშრომლები უფრო მოტივირებულნი ხდებიან, რომ მაქსიმალური ძალისხმევა გაიღონ გუნდისა და კომპანიის წარმატებისთვის.
სამუშაო გარემოში თანამშრომელთა კმაყოფილების მნიშვნელობა ფუნდამენტურია ორგანიზაციული წარმატებისთვის. კვლევები აჩვენებს, რომ თანამშრომლები, რომლებიც თავს კარგად გრძნობენ, ავლენენ მეტ ლოიალობას იმ ლიდერებისა და კოლეგების მიმართ, რომლებიც მათ მხარს უჭერენ. ეს იწვევს მეტ პროდუქტიულობას,, გუნდურ მუშაობას პრობლემების მოგვარებისას და ინოვაციური, პროდუქტიული სამუშაო გარემოს ჩამოყალიბებას.
თუმცა, თანამედროვე ორგანიზაციები ხშირად ვერ ახერხებენ ამ ასპექტის ეფექტურ მართვას. Gallup-ის კვლევის თანახმად, თანამშრომელთა ჩართულობა ისტორიულ მინიმუმზეა, მხოლოდ 31% აცხადებს, რომ სრულად არის ჩართული სამუშაო პროცესში. ეს ტენდენცია იწვევს დაახლოებით 1.9 ტრილიონი დოლარის პროდუქტიულობის დანაკარგს. კვლევები ადასტურებს, რომ ის კომპანიები, რომლებიც დროსა და რესურსებს უთმობენ თანამშრომელთა ჯანმრთელობასა და კეთილდღეობას, უკეთეს შედეგებს აჩვენებენ.
კვლევების მიხედვით, რომ სწორედ ლიდერები წარმოადგენენ გადამწყვეტ ფაქტორს თანამშრომელთა კმაყოფილების უზრუნველყოფაში. საკმაოდ ბევრი ორგანიზაცია ინვესტიციას დებს ისეთ ინიციატივებში, როგორიცაა ნაბიჯების გამოწვევები, მედიტაციის პროგრამები ან გუნდის შეკვრის ღონისძიებები, ლიდერებთან ყოველდღიური ურთიერთობის ხარისხი გაცილებით მნიშვნელოვანია.
თანამშრომლებს არ სჭირდებათ სუპერგმირები
კვლევებმა აჩვენა, რომ თანამშრომლები განსაკუთრებულ ღირებულებას ანიჭებენ ლიდერის ავთენტურობას. სამუშაოსა და ცხოვრების დაბალანსების მაგალითის ჩვენება და პოზიტიურობისა და მადლიერების გამოხატვა გუნდის წევრების მიმართ შეიძლება შთააგონოს თანამშრომლებს მიჰყვნენ თქვენს მაგალითს. პოზიტიურობა და მადლიერება გადამდებია. როდესაც ლიდერები უზიარებენ ამ გრძნობებს თანამშრომლებს, ეს თანამშრომლები მათ სხვებსაც უზიარებენ.
თანამშრომლები მოტივირებულნი არიან დაეხმარონ ერთმანეთს, თუ ისინი ხედავენ, რომ თქვენ და გუნდის სხვა წევრები იმავეს აკეთებთ. გენერატორები ქმნიან სამსახურისა და პირადი ცხოვრების ბალანსის, პოზიტიურობის, მადლიერებისა და მხარდაჭერის კულტურას.
„გენერატორებმა“ იციან, როგორ გახდნენ სარწმუნო საყრდენი თავიანთი თანამშრომლებისთვის. ამისათვის, ისინი იყენებენ შემდეგ პროცესს:
სასარგებლოა დროის გამოყოფა ურთიერთობების ჩამოსაყალიბებლად. დაინტერესება თანამშრომლებისთვის აქტუალური საკითხებით, შესაბამისი კითხვების დასმა უფრო ღრმად ჩასაძიებლად. დროის დათმობა იმის გააზრებისთვის, თუ როგორ გააუმჯობესოთ ურთიერთობები თანამშრომლებთან. პოზიტიური გუნდური გარემოს შექმნითა და თანამშრომლებთან მჭიდრო ურთიერთობების ჩამოყალიბებით, ლიდერები ადგენენ სწორ ტონს თავიანთი გუნდებისთვის: ისინი ფოკუსირდებიან სამუშაო გამოცდილების ხარისხზე და არ ფოკუსირდებიან ვიწროდ იმაზე, თუ რამდენი საათი მუშაობენ, როგორც წარმატების ან პროდუქტიულობის საზომი.
სამსახური უნდა იყოს გუნდის წევრების მხარდამჭერი. ლიდერისთვის, მნიშვნელოვანია იყოს მოქნილი და ესმოდეს, რომ მისი გზა არ არის ერთადერთი ჭეშმარიტება ყველასთვის. ასევე მნიშვნელოვანია პატივი სცეს თანამშრომლების საზღვრებს სამუშაოსა და ცხოვრებას შორის. ასეთი ლიდერები აფასებენ სამსახურისა და პირადი ცხოვრების ბალანსს.
წყარო: Fastcompany