in

როგორ უნდა იმუშაოს გუნდმა ეფექტურად, ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებით

დღესდღეობით, ორგანიზაციები იმყოფებიან ტრანსფორმაციული ცვლილებების პერიოდში, სადაც ხელოვნური ინტელექტის, განსაკუთრებით კი გენერაციული AI-ის (gen AI), სწრაფი განვითარება პოტენციურად ცვლის ბიზნესის ლანდშაფტს, სამუშაო როლებსა და თანამშრომლების განვითარების პრიორიტეტებს. ჯერაც გაურკვეველია, შეძლებს თუ არა AI მისი შესაძლებლობების სრულად განხორციელებას, ან ვართ თუ არა „ჭარბ მოლოდინებში“. ამის მიუხედავად, ბევრი ექსპერტი მიიჩნევს, რომ ეს დიდი ტექნოლოგიური რევოლუციის მხოლოდ დასაწყისია. მაგალითად, Microsoft-ის პროგნოზით, მომდევნო ხუთ წელიწადში AI-ის ბაზარი $738 მილიარდს მიაღწევს, ხოლო The Economist-ის ცნობით, აშშ-სა და ჩინეთში ხელოვნურ ინტელექტს ორგანიზაციების 80% უკვე ყოველდღიურად იყენებს.

ამავდროულად, ავტომატიზაციასთან დაკავშირებული შიშების ფონზე, დამსაქმებლები ოპტიმისტურად არიან განწყობილნი. ManpowerGroup-ის მონაცემებით, ორგანიზაციების 55% თანამშრომლების რაოდენობის გაზრდას სწორედ AI-ის განვითარებასთან დაკავშირებით გეგმავს. თუმცა, იმისათვის, რომ ორგანიზაციებმა მაქსიმალურად გამოიყენონ AI-ის პოტენციალი, მათ უნდა უზრუნველყონ თანამშრომლების აქტიურად გადამზადება და განვითარება. აუცილებელია ისეთი სამუშაო ძალის შექმნა, რომელიც AI-საც დაეხმარება და ასევე, თავადაც მიიღებს სარგებელს მისი გამოყენებით.

AI-ის ეპოქაში ორგანიზაციებისთვის მნიშვნელოვანია შემდეგი ნაბიჯების გათვალისწინება:

განავითარეთ AI-ის მხარდამჭერი სტრატეგია

ორგანიზაციებმა უნდა განსაზღვრონ, როგორ შეძლებენ თანამშრომლები დამატებითი ღირებულების შექმნას, AI-ის მიერ ავტომატიზაციის შედეგად დაზოგილი დროის გამოყენებით. AI-ის მიზანია ყველა იმ პროცესის ავტომატიზება, რაც ფიზიკურად არის შესაძლებელი. თუმცა რეალური ღირებულება მაინც იმით იქმნება, თუ როგორ იყენებენ ადამიანები თავიანთ უნარებს AI-თან თანამშრომლობისას. მაგალითად, რეკრუტერები, რომლებმაც AI-ის დახმარებით მნიშვნელოვნად დაზოგეს დრო რუტინული ამოცანებისთვის, უნდა კონცენტრირდნენ ადამიანურ ურთიერთობებზე, რაც მეტ ღირებულებას შექმნის ორგანიზაციაში.

შედეგზე ორიენტირებული შეფასების სისტემა

პროდუქტიულობის გაზრდის მიზნით, ორგანიზაციებმა უნდა განავითარონ ისეთი შეფასების სისტემები, რომლებიც ყურადღებას ამახვილებენ შედეგებზე და არა პროცესზე. ეს თანამშრომლებს მისცემს საშუალებას, AI მაქსიმალური ეფექტურობით გამოიყენონ, ხოლო დაზოგილი დრო უფრო ღირებული ამოცანების შესრულებას მოახმარონ. მაგალითად, თუ თანამშრომელმა AI-ის დახმარებით მიზანს ნაკლებ დროში მიაღწია, მისი შრომა მაინც უნდა შეფასდეს. ეს ქმნის მოტივაციას თანამშრომლებში და ხელს უწყობს AI-ის სრულფასოვან გამოყენებას.

ფოკუსირება ისეთ უნარებზე, რომლებსაც AI ძნელად ჩაანაცვლებს

AI-ის ეპოქაში ყველაზე ფასეული იქნება ემოციური ინტელექტი (EQ), ემპათია, კრეატიულობა და ადამიანური ურთიერთობების უნარი. მიუხედავად იმისა, რომ AI წარმატებით ასრულებს ტექნიკურ ამოცანებს, ის ჯერაც ვერ ახერხებს ადამიანური უნარების სრულყოფილ იმიტაციას. ორგანიზაციებმა უნდა წაახალისონ თანამშრომლების ცნობისმოყვარეობა და უნარი, შეაფასონ AI-ის მიერ მიწოდებული ინფორმაცია.

საშუალო რგოლის მენეჯერების განვითარება

საშუალო რგოლის მენეჯერები ყველაზე მნიშვნელოვან როლს ასრულებენ სტრატეგიის განხორციელებაში. მათი ეფექტიანობა გავლენას ახდენს თანამშრომლების ჩართულობაზე, პროდუქტიულობასა და მორალზე. თუმცა, მენეჯერებს ხშირად არ აქვთ საჭირო ტექნიკური და ადამიანური უნარები, რაც AI-ის ეპოქაში აუცილებელია. მათი გადამზადება და თანამედროვე მოთხოვნებზე მორგება ორგანიზაციების წარმატებისთვის კრიტიკულია.

AI-თან დაკავშირებული ექსპერიმენტების წახალისება

AI-ის ეფექტური გამოყენება საჭიროებს ცოდნის გაზიარებას, ექსპერიმენტაციას და მარცხისგან სწავლებას. კვლევები აჩვენებს, რომ ისეთ გარემოში, სადაც შეცდომებს სწავლების პროცესად აღიქვამენ, თანამშრომლები უფრო მარტივად ადაპტირდებიან და მეტად კრეატიულებიც არიან. მაგალითად, ორგანიზაციებმა შეიძლება შემოიღონ სტიპენდიები ინოვაციის კუთხით, რომლის საშუალებითაც თანამშრომლები შეისწავლიან და AI-ის ახალ შესაძლებლობებს გამოცდიან.

მნიშვნელოვანია გააზრება, რომ AI-ის ეპოქა არა მხოლოდ ტექნოლოგიებს, არამედ ადამიანურ უნარებსა და ურთიერთობებსაც მოითხოვს. ორგანიზაციები, რომლებიც ინვესტიციას ჩადებენ თანამშრომლების განვითარებაში, შეძლებენ კონკურენტული უპირატესობის მიღებას და ტრანსფორმაციის წარმატებით მართვას. მათი მომავალი წარმატება დამოკიდებულია იმაზე, თუ რამდენად ეფექტურად შეძლებენ ადამიანებისა და AI-ის უნარების გაერთიანებას.

წყარო: HBR



შავი პარასკევის ფასდაკლებები წამყვან ლაქშერი ბრენდებზე – კომპანია „ნაბუს“ შეთავაზება მოდის მოყვარულებს

„ავერსში“ გრანდიოზული, 60%–იანი ფასდაკლება და ჩეკის განულება იწყება!