ბევრისთვის ნაცნობი სურათია: თქვენ თანხმდებით სამსახურიდან წასვლის თარიღზე და იწყებთ თქვენი პასუხისმგებლობების გადაბარებას სხვებზე. წასვლამდე, დროს ატარებთ თქვენს წარმატებებზე და ძველ კარგ დღეებზე ფიქრით. თანამშრომლები იყენებენ შესაძლებლობას, რომ თქვენგან რჩევა მიიღონ, რასაც თქვენ სიამოვნებით სთავაზობთ მოვალეობის გრძნობისა და სასურველობის საჭიროების გამო. იმავე მიზეზების გამო, თქვენთვის რთულია თავი აარიდოთ კრიტიკულ პროექტებსა და გადაწყვეტილებებს, რომლებსაც თქვენ ხელმძღვანელობდით. მაგრამ შემცირების ნაცვლად, აღმოაჩენთ, რომ კვლავ ჩაფლული ხართ იმ საქმეში, რომელსაც მალე დატოვებთ. ეს ამცირებს დროს, რომელიც გაქვთ შემდეგი როლისთვის მოსამზადებლად. ამიტომ:
შეთანხმდით თქვენს პასუხისმგებლობებზე უფროსთან, მათ შორის როგორ გადააბარებთ სამუშაოს; როგორ იქნებით ჩართული თქვენი შემცვლელის იდენტიფიცირებაში, დაქირავებასა და ადაპტაციაში.
დაასახელეთ შიშები, რომლებმაც შეიძლება შეგაფერხოთ წინსვლაში და განსაზღვრეთ ქმედებები, რომლებიც შეგიძლიათ მიიღოთ მათ შესამცირებლად. ჩამოწერეთ მიღწევები და ძლიერი მხარეები, რომლებითაც ყველაზე მეტად ამაყობთ.
ადრენალინის ხაფანგი
როლის დასრულებამ შეიძლება დაგტოვოთ აღმაფრენაში, როდესაც თქვენ ისრუტავთ აღფრთოვანებას და ფიქრობთ თქვენს წარმატებებზე. არ გსურთ, რომ ეს დასრულდეს, ამიტომ ეძებთ შემდეგ აღმაფრენას. თქვენდა უნებურად, თქვენ სინამდვილეში დამოკიდებული ხართ ადრენალინზე.
ამის ნაცვლად, გამოიყენეთ დრო გადასვლის პერიოდში:
ჩაიტარეთ ჯანმრთელობის შემოწმება, როგორც გონებრივი, ისე ფიზიკური, რათა შეაფასოთ თქვენი მდგრადობა და გამოავლინოთ ნებისმიერი პრობლემა, რომელიც მოითხოვს ცხოვრების წესის შეცვლას.
ესაუბრეთ ადამიანებს, რომლებიც ყველაზე კარგად გიცნობენ, რათა სთხოვოთ მათი გულწრფელი აზრი იმის შესახებ, თუ როგორ გამოჩნდით და რას ფიქრობენ, რა უნდა შეცვალოთ.
განსჯის ხაფანგი
გადასვლის პერიოდში თქვენ ფიქრობთ იმაზე, რაც ისწავლეთ შერჩევის პროცესის განმავლობაში და იწყებთ კვლევას ახალი ორგანიზაციის წინაშე მდგარი პერსპექტივებისა და პრობლემების შესახებ. ამის გაცნობიერების გარეშე, თქვენ უკვე ჩამოაყალიბეთ გარკვეული მსჯელობები იმის შესახებ, თუ რა უნდა გააკეთოთ, ამიტომ თქვენი ფოკუსი გადადის იმაზე, თუ როგორ განახორციელებთ თქვენს გეგმას სწრაფად, თავდაჯერებულად და გადამწყვეტად. ამ ეტაპზე თქვენ გჭირდებათ ჰიპოთეზებისა და დაშვებების ნაკრები – და არა განსჯა – რომ სისტემატურად და ღია გონებით შეამოწმოთ. თქვენ ხართ სწავლის პროცესის დასაწყისში და არა ბოლოში.
განსჯის ხაფანგის თავიდან ასაცილებლად, გამოიყენეთ ეს პრაქტიკები გადასვლის პერიოდში:
გააერთიანეთ ის, რაც ისწავლეთ ორგანიზაციის წარსულის, აწმყოსა და მომავლის შესახებ თქვენი გასაუბრებებიდან და ურთიერთქმედებებიდან თქვენი როლის სპონსორებთან და სხვა კოლეგებთან. გამოავლინეთ ნებისმიერი პასუხგაუცემელი კითხვა და ინფორმაციის ხარვეზები.
გამოავლინეთ ბრმა წერტილები, რომლებზეც უნდა იყოთ ყურადღებით, წარსული უკუკავშირის ან დასამახსოვრებელი გამოცდილებების მითითებით.
დოგმის ხაფანგი
წლების განმავლობაში თქვენ შეიმუშავეთ ბიზნესის კეთების გზა და ლიდერობის სტილი, რომელიც კარგად გემსახურებათ. ეს მოიცავს იმას, თუ როგორ იღებთ გადაწყვეტილებებს, ატარებთ სტრატეგიას, აპროექტებთ ორგანიზაციულ სტრუქტურას, ახალისებთ გარკვეულ ქცევებს და ურთიერთობთ მომხმარებლებთან და პარტნიორ ორგანიზაციებთან. თქვენ ასევე ეძებთ შესაძლებლობებს, რომ გამოიყენოთ იმ ორგანიზაციებისა და ლიდერების პრაქტიკა, რომლებსაც აფასებთ.
მართალია, კარგია დაიწყოთ თქვენი ახალი ორგანიზაციის შესწავლა გადასვლის პერიოდში, მაგრამ ამის გაკეთება ფიქსირებული აზროვნებით – ანუ თქვენი სასურველი მოდელის ძალით მორგება ახალ ორგანიზაციაზე მაშინაც კი, თუ კონტექსტი, სტრატეგია ან კულტურა სხვა რამეს საჭიროებს – სარისკოა.
დოგმატური მიდგომა იწვევს გადაწყვეტილებებს, რომლებიც არ ასახავს იმას, რაც ორგანიზაციას სჭირდება წარმატებისთვის. ფაქტობრივად, ბევრ შემთხვევაში, ეს გადაწყვეტილებები შეიძლება დამაზიანებელი იყოს. ამის ნაცვლად, გამოიყენეთ სისტემატური მიდგომა, რათა ისწავლოთ, რა სჭირდება ორგანიზაციას თქვენგან:
დაიწყეთ ამბიციით. იკითხეთ, „საუკეთესო შემთხვევაში, რა შეიძლება გარდაიქმნას ორგანიზაცია?” გამოავლინეთ შესაძლებლობები, რომლებიც ორგანიზაციის ძლიერ მხარეებს ეხება. გაიგეთ უდიდესი გამოწვევები, რომლებიც ხელს უშლის ორგანიზაციას საუკეთესოდ შესრულებაში და ამ შესაძლებლობების გამოყენებაში. ჩამოაყალიბეთ სტრუქტურები, პროცესები და სისტემები, რომლებიც დაეხმარება მათ გადაჭრაში. შეადარეთ ეს ჩამოყალიბებული სურათი იმას, რაც სხვაგან დააპროექტეთ, გამოავლინეთ ელემენტები, რომლებმაც შეიძლება კარგად იმუშაოს შემდეგ კონტექსტში. შეიმუშავეთ სტრატეგიისა და ორგანიზაციული მოდელის გეგმა, რომლის ტესტირებაც შეგიძლიათ დაიწყოთ თქვენს საუბრებში, როდესაც იწყებთ როლს.
რასაც აკეთებთ ლიდერული როლის დაწყებამდე, კრიტიკულია თქვენი წარმატებისთვის პირველ 90 დღეში და შემდგომ. გექნებათ, დაეყრდნოთ იმას, რაც იცით და რამაც კარგად გემსახურათ წარსულში, მაგრამ ამით რისკავთ არასწორ დასკვნებზე გადასვლას და მცდარი მიმართულებით წასვლას.
წყარო: HBR