in

ვიტამინები და მისი შემცველი საკვები პროდუქტები

ვიტამინები ორგანიზმისთვის სასიცოცხლო როლს თამაშობენ. ხშირად სწორედ მათი ნაკლებობა ხდება ხოლმე სხვადასხვა ტიპის დააავადების გამომწვევი. სწორედ ამიტომ, მნიშვნელოვანია, ვაკონტროლოთ ისინი ჩვენს ორგანიზმში და საჭიროებისამებრ მივაწოდოთ კიდეც მას ვიტამინები.

ყველასათვის კარგადაა ცნობილი, რომ საკვები პროდუქტები გაჯერებულია სხვადასხვა ტიპის ვიტამინით. ამ სტატიაში გადავწყვიტეთ, მნიშვნელოვანი ვიტამინების როლსა და მათ შემცველ საკვებ პროდუქტებზე გიამბოთ.

D ვიტამინი

ვიტამინი D ეხმარება ჩვენს ორგანიზმს კალციუმის ათვისებაში, რაც მნიშვნელოვანია ძვლების ჯანმრთელობისთვის. ამ ვიტამინის არასაკმარისი რაოდენობით მიღებამ შეიძლება გაზარდოს: თქვენი ავად გახდომის ალბათობა, ძვლებისა და ზურგის ტკივილი, თმის ცვენა.

მიუხედავად იმისა, რომ ჩვენ ტექნიკურად უნდა მივიღოთ ჩვენი ყოველდღიური D ვიტამინი 15 წუთის განმავლობაში მზის შუქზე ყოფნით, რეალობა არის ის, რომ ძალიან ბევრი ადამიანი ამას ვერ ახერხებს.ზამთარში, მზის მცირე შუქი, ოფისში მუშაობა 9-დან 5 წლამდე და მზისგან დამცავი კრემის გამოყენება (რომელიც ბლოკავს D ვიტამინის სინთეზს) ართულებს D ვიტამინის მიღებას.

ამ ვიტამინს ვხვდებით: ცხიმიან თევზში,
კვერცხის გულში, რძეში, წვენსა და მარცვლეულში.

კალციუმი

ესაა მინერალი, რომელიც საჭიროა ძლიერი ძვლებისა და კბილებისთვის. განსაკუთრებით ქალები უფრო ადრე იწყებენ ძვლის სიმკვრივის დაკარგვას და თავიდანვე საკმარისი კალციუმის მიღება საუკეთესო ხერხია სხვადასხვა გართულების თავიდან ასარიდებლად.

ამ ვიტამინს შეიცავს: მარცვლეული, რძე, ყველი, იოგურტი, თევზი, ბროკოლი, კომბოსტო, თხილი, ლობიო და ოსპი.

თუთია

თუთიის დონე, როგორც წესი, დაბალია ხანდაზმულ ადამიანებში და ყველა იმ ადამიანში, რომელიც სტრესის ქვეშ იმყოფება. თუთია აუმჯობესებს ჩვენს იმუნურ სისტემას და ეხმარება ჩვენს ორგანიზმს, გამოიყენოს ნახშირწყლები, ცილები და ცხიმები ენერგიისთვის. ის ასევე ხელს უწყობს ჭრილობების შეხორცებას.

ამ ვიტამინს შეიცავს: ხამანწკები, საქონლის ხორცი, გოგრის თესლი, ისპანახი, ტაჰინი, სარდინი, ყავისფერი ბრინჯი, ხორბლის თესლი.

რკინა

რკინა ზრდის ენერგიას, აუმჯობესებს ტვინის ფუნქციონირებას, აჯანსაღებს სისხლის წითელ უჯრედებს (ერითროციტებს). რკინას დიდი რაოდენობით შეიცავს წითელი ხორცი.

ფოლიუმი

ფოლიუმის მჟავა ყველაზე ცნობილია ნაყოფის განვითარებასა და დაბადების დეფექტების თავიდან ასაცილებლად. მაგრამ თუ ფრჩხილებს იზრდით, ებრძვით დეპრესიას ან რაიმე ტიპის ანთებას, ეს ინგრედიენტი ასევე მნიშვნელოვან როლს ასრულებს.

ფოლიუმის მჟავას შეიცავს: მუქფოთლოვანი მწვანილი, ავოკადო, ლობიო და ციტრუსი.


რუბრიკას წარმოგიდგენთ ჰენკა, გემრიელი კომბუჩა.

ავტორი: თინათინ უგრეხელიძე

ტურიზმის მარკეტინგი და დიდ მონაცემთა (Big Data) ანალიტიკის როლი მდგრადი განვითარებისთვის

ონლაინ-სათამაშო ბიზნესის პოზიცია მოსალოდნელ რეგულაციებზე