in

რა უნდა გაითვალისწინონ მარკეტერებმა, წელს?

ახალი წლის პირველი სამუშაო კვირებია და ინტერნეტ სივრცეში ხშირად ვაწყდებით პროგნოზებს, 2025 წლის წარმატებისთვის საფუძვლის ჩასაყრელად. ძალიან სასარგებლოა დროის დათმობა იმის გასააზრებლად, თუ სად გინდა მისვლა და როგორ აპირებ იქ მისვლას – და თუ წლის განმავლობაში თქვენი ფიქრების ნაწილი უფრო ძლიერი ბრენდის შექმნას ეხება, მაშინ გეტყვით, რომ ეს ღირებული ინვესტიციაა.

თუ თქვენ გაქვთ ბიზნესი – ორგანიზაცია, რომელიც ახორციელებს რაიმე სახის კომერციულ ტრანზაქციას საკუთარ თავსა და სხვებს შორის – თქვენ ბრენდს აშენებთ.

ბრენდი არსებობს როგორც მატერია, მოგონებებისა და ასოციაციების სახით გამოხატული, არსებული და პოტენციური მომხმარებლების გონებაში. ის შენდება ყველა იმ ურთიერთქმედებით, რაც შეიძლება მომხმარებელს ჰქონდეს თქვენს ბიზნესთან.

ის, რასაც ყიდით, რა ფასადაც ყიდით, ის, თუ სად პოულობენ მათ მომხმარებლები და ვინ არიან თავად ადამიანები, ვინც ამ ყველაფერს ყიდიან – ეს ყველაფერი ქმნის მოგონებებსა და ასოციაციებს, რაც ბრენდის შესახებ შთაბეჭდილებას აყალიბებს ადამიანების გონებაში.

შეუძლებელია ამ ფსიქოლოგიური რეალობის თავიდან აცილება და ბიზნესებს აქვთ არჩევანი: წარმართონ ბრენდის შექმნა სტრატეგიული განზრახვით, ან უყურონ, რომ თავისით აშენდეს, კონტროლის გარეშე.

შეიძლება გირჩევნიათ თავი აარიდოთ მასში ინვესტირებას, ან მიიღოთ სტრატეგიული გადაწყვეტილება ნაკლები ინვესტირების შესახებ, ან განსხვავებულად ააშენოთ ის, მაგრამ თქვენი ბრენდი შენდება მიუხედავად იმისა, მოგწონთ ეს თუ არა.

თუ გესმით, როცა ადამიანები ამბობენ „ჩვენ არ გვჭირდება ბრენდის შენება“ ან „ჩვენ არ ვახორციელებთ ბრენდის აქტივაციას“, გახსოვდეთ, რომ ეს არ არის არჩევანი. საქმე არ არის ის, გჭირდებათ თუ არა ბრენდის შენება, არამედ ის, თუ როგორ გადაწყვეტთ გამოიყენოთ და მოარგოთ გზები, რომლითაც ის ისედაც შენდება.

მოგონებები და ასოციაციები იქმნება – მთავარია, რამდენად ძლიერი გინდათ რომ იყოს ის.

აზრი, რომ მარკეტინგი, რეკლამა, ბრენდინგი და დიზაინი ურთიერთჩანაცვლებადია
ჟარგონითა და არასწორი კომენტარებით შექმნილი ბანანის ქერქი ინდუსტრიის ეპიდემიაა, და ამის სიმპტომია ის, თუ როგორ გამოიყენება ტერმინები: მარკეტინგი, რეკლამა, ბრენდინგი და დიზაინი რეგულარულად და შეცდომით, ერთმანეთის ნაცვლად.

თუ გაქვთ პროდუქტი, ვებსაიტი, ურთიერთობა საცალო მოვაჭრესთან, გაყიდვების გუნდი, ფასი და თუ ვინმესთან კომუნიკაცია გაქვთ ამ რამეებზე, თქვენ აკეთებთ მარკეტინგს – მაშინაც კი, თუ არასდროს დაგიხარჯავთ ფული რეკლამაზე ან არ გაგიშვიათ სოციალური მედიის პოსტი.

განსხვავებაა აქტივების დიზაინსა, მათი ყველა ფორმით და მათ გამოყენებას შორის, როგორც ბრენდის შენების ნაწილი, მაგრამ არა მთლიანად ბრენდის შენება.

აქტივი არის ბრენდის დასადამღი რკინა, ბრენდი არის ნიშანი, რომელსაც ის ტოვებს – მოგონება ან ასოციაცია – და ყველა მოგონება და ასოციაცია არ რჩება ბრენდის აქტივების მიერ.

ბიზნესი, რომელიც იყენებს ტერმინებს „რეკლამა“ და „მარკეტინგი“ და „ბრენდინგი“ და „დიზაინი“ ურთიერთჩანაცვლებადად, რისკავს ბანანის ქერქზე დაცურების რისკთან მიახლოებას.

ბრენდი კომერციული მამოძრავებელი ძალაა. ააშენეთ სწორი მოგონებები და ასოციაციები, სწორი გზებით, თქვენი მომხმარებლების გონებაში და ეს დადებითად იმოქმედებს თქვენს შემოსავლებსა და მოგებაზე.

თუმცა, ბრენდის შენების აღქმა მხოლოდ გარე აქტივობად გაკარგვინებთ შესაძლებლობას, რომ მას ჰქონდეს უზარმაზარი გავლენა შიდა დონეზე (და პირიქით).

თუ დავუბრუნდებით მომხმარებელთა მომსახურების გუნდთან ურთიერთობის მაგალითს, დაფიქრდით: ასახავს თუ არა ის იმას, თუ როგორ გინდათ რომ თქვენი ბრენდი გამოჩნდეს მსოფლიოში და რა ასოციაციები გსურთ, რომ შექმნას ბრენდმა?

ფუნქციონალური მახასიათებლებისა და სარგებლის მიმართ მომხმარებელთა ინტერესის გადაჭარბებული შეფასება ძველი, მაგრამ კარგი. თქვენ არ ხართ თქვენი მომხმარებელი. თქვენი მომხმარებლები არიან დაუინტერესებელი მხარეები, ჩვევების ადამიანები, რომელთა გონებაც მუდმივად ფილტრავს ზედმეტ ინფორმაციას, რომელსაც ისინი უფრო მეტად იღებენ, ვიდრე ოდესმე. ისინი მოძრაობენ იმის პრიორიტეტიზებით, რაც მათთვის მნიშვნელოვანია, და მათთვის თითქმის არასდროს არის მნიშვნელოვანი თქვენი ბრენდი, პროდუქტი ან მომსახურება, სანამ ის არ დასჭირდებათ. მაშინაც კი, ეს გამოცდილება მხოლოდ მცირე ბორცვია იმ მთლიან როლერკოსტერში, რომელზეც ისინი იმყოფებიან. სწორედ ეს კონტექსტი ხდის კრეატიულობასა და ემოციას ასეთ მნიშვნელოვანს.

წყარო: marketingweek

„თავი დაანებე თავის დანებებას“ – Apple-ის საახალწლო კამპანია

10 ფაქტი ალფა თაობის შესახებ