Zappos ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი სახელწოდებაა ელკომერციის მიმართულებით. ის პოპულარულია ფეხსაცმლის, ტანსაცმლის, აქსესუარების და სხვა პროდუქციის ვრცელი ასორტიმენტით. თავის დროზე Zappos-მა შეცვალა შესყიდვის გზა და სახლიდან შოპინგი გახადა ხელმისაწვდომი, თუმცა ეს არ არის მთავარი, რის გამოც ეს ბრენდი უყვართ. მთავარია მომხმარებლისადმი დამოკიდებულება, რამაც მას საყოველთაო აღიარება მოუტანა.
ფეხსაცმლის რევოლუცია
Zappos 1999 წელს დააარსა ნიკ სვინმურნმა, რომელსაც ფეხსაცმლის გასაყიდად ონლაინმაღაზიის შექმნა უნდოდა. ეს ის პერიოდია, როცა ონლაინმაღაზიის იდეა ჯერ კიდევ ბევრისთვის იყო დაუჯერებელი, მაგრამ სვინმურნმა დაინახა შესაძლებლობა და შეუერთდა ტონი ჰსიეს და ალფრედ ლინს. ისინი პარტნიორები გახდნენ და საერთო საქმეს შეუდგნენ.
2000 წელს Zappos-მა მიიღო პირველი მნიშვნელოვანი ინვესტიცია, რამაც მას საშუალება მისცა გაეფართოებინა თავისი ოპერაციები. 2009 წლისთვის კომპანიამ 1 მილიარდ დოლარზე მეტი გაყიდვები გამოიმუშავა და „ამაზონისთვის” მიმზიდველ პროექტად იქცა, რომელმაც ის შეიძინა დაახლოებით 1,2 მილიარდ დოლარად.
ამ შენაძენის მიუხედავად, Zappos დარჩა დამოუკიდებელ კომპანიად კულტურისა და ოპერაციების თვალსაზრისით.
მომხმარებელზე ორიენტირებული ფილოსოფია
Zappos-ის წარმატების საიდუმლო მდგომარეობს მის ფოკუსირებაში მომხმარებელთა მომსახურებაზე. ფაქტობრივად, კომპანია აგებულია იმ იდეის ირგვლივ, რომ „მომხმარებლის მომსახურება მარკეტინგის მთავარი აზრია”.
მათ შეიმუშავეს დაბრუნების პოლიტიკა, რომელიც მომხმარებელს საშუალებას აძლევს, დააბრუნონ ნივთები შეძენიდან ერთი წლის შემდეგ. ეს კი ერთ-ერთი ყველაზე გულუხვი გადაწყვეტილებაა მთელ ინდუსტრიაში.
გარდა ამისა, თანამშრომლებს ევალებათ მეგობრული დამოკიდებულების ქონა თითოეულ მომხმარებელთან. მათ ეძლევათ თავისუფლება, იმდენი დრო დაუთმონ მომხმარებელს, რამდენიც საჭიროა მისთვის სასურველი ფეხსაცმლის საპოვნელად. ასეთმა მიდგომამ ბევრი ერთგული მიმდევარი გაუჩინა ბრენდს, რომლებიც სიამოვნებით უწევენ რეკომენდაციას Zappos-ს მეგობრებთან და ოჯახის წევრებთან.
წარმატების ზენიტი
2005 წელს Zappos დასახელდა ერთ-ერთ საუკეთესო სამუშაო ადგილად ჟურნალ Fortune-ის მიერ. ეს აღიარება მას კიდევ რამდენჯერმე გაუმეორდა მომდევნო წლებში.
2009 წელს Zappos-მა მიაღწია მნიშვნელოვან ეტაპს – $1 მილიარდი წლიური გაყიდვები. ეს იყო წარმატებული დასტური იმისა, რომ ხალხს აქვს მზაობა, ისარგებლოს ონლაინშოპინგით, განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც მას ეპყრობოდნენ ასეთი ზრუნვითა და ყურადღებით.
ეს გახდა იმის მიზეზიც, რომ ბრენდმა მიიპყრო Amazon-ის ყურადღება 2009 წელს. ამან შესაძლებლობა მისცა კომპანიას, გაეფართოებინა თავისი შესაძლებლობები და დახვეწა თავისი ოპერაციები.
ბრენდი, რომელიც იქცა ცხოვრების სტილად
ზრდასთან ერთად, დრო მოვიდა, ბრენდს გაეფართოებინა თავისი ხაზი და ფეხსაცმლის გარდა ტანსაცმელიც შემატებოდა მის კოლექციებს. გარდა ტანსაცმლისა, აქსესუარები და სახლის ნივთებიც კი დაამატეს. დღეს კომპანიას უზარმაზარი კატალოგი აქვს, რომელიც აერთიანებს პროდუქტებს მოდისა და ცხოვრების სტილის გათვალისწინებით.
პროდუქტის გაფართოების გარდა, Zappos ცნობილი გახდა ტექნოლოგიებში ინვესტიციებით, როგორიცაა AI-ზე ორიენტირებული საძიებო სისტემა და საწყობის ავტომატიზაციის სისტემები. ამ მცდელობებმა საშუალება მისცა კომპანიას კიდევ უფრო გაემარტივებინა თავისი პროცესები და უკეთ მომსახურებოდა მომხმარებლებს მიწოდების უფრო სწრაფი დროით და უფრო პერსონალიზებული რეკომენდაციებით.
Zappos დღეს
მიუხედავად იმისა, რომ Zappos ახლა Amazon-ის დიდი იმპერიის ნაწილია, კომპანიის კულტურა მაინც ავთენტურია და ახერხებს, დარჩეს ლიდერად ონლაინ საცალო ვაჭრობაში. ის მომხმარებელს სთავაზობს 24/7-ზე მხარდაჭერას და ცდილობს თითოეულმა მომხმარებელმა თავი დაფასებულად იგრძნოს.
ბრენდი პატარა სტარტაპიდან ელკომერციის გლობალურ პლატფორმამდე გაიზარდა და ჩამოაყალიბა ძლიერი კორპორაციული კულტურა, რომელმაც თავად შემოიტანა და დანერგა ონლაინვაჭრობის საერთაშორისო სტანდარტები.
ბიზნესისტორიებს წარმოგიდგენთ „ალიანს ჯგუფი”.